Noise bijdrage van VCO

V

vuilnisbak

Guest
Hoi.
Ik gesimuleerde een 3.6Ghz cross-gekoppelde aanvullende CMOS LC VCO in spectreRF.Het lawaai overzicht blijkt dat de MOS dragen het grootste deel van het geluid, terwijl ik verwacht dat de lage-Q LC tank of de huidige bron moet de dominante geluidsbronnen.Dit gebeurt ook al heb ik geprobeerd de verschillende grootte van de MOS.Ben ik verkeerd over de veronderstelling dat LC tank geeft het meeste lawaai of is het gewoon dat SpectreRF pnoise samenvatting is niet juist?(Ik heb gekozen voor de PBO's varacters en spiraal inductor ...)
Bedankt.

Kijk of uw swing output spanning hoog genoeg is, zodat mos transistors schakelaar aan en uit de hele tijd.Als dit niet het geval is, lawaai is groter.

In dit specifieke geval, mag dit niet het probleem aangezien ik veeg de huidige bron voor verschillende waarden tot de schommel ligt dicht bij de voeding en zij nog steeds gedomineerd door het lawaai.Maar je bent waarschijnlijk gelijk als hij zegt dat ik moet nader het effect van de swing over geluidshinder.

Werkelijk een van de belangrijkste zorg is dat ik weet niet hoe nauwkeurig is de nosie samenvatting voor een circuit zoals VCO en het is moeilijk om uit te vinden want ik ben niet erg ervaren op SpectreRF.

Bedankt.

Voor zover ik weet, met een zorgvuldig ontwerp, fase ruis in een VCO wordt gedomineerd door de huidige bron.Ik heb een paar ontwerpen waren zeer grote transistors worden gebruikt in de huidige bron te vermijden flikkering lawaai invloed in fase lawaai.

Probeer na te gaan of het lawaai modellen die u in dienst.Soms bijzonder flikkering geluid parameters zijn onjuist.

Ian

Bedankt voor uw suggestie.De reden voor deze vraag is dat als ik lees verschillende kranten, ze geven drastische verschillende cijfers voor bijdragen van lawaai.
Hoe meer ik lees de IEEE papieren,
hoe weet ik over het antwoord.In kranten zoals "Restgas Huidige ruisonderdrukking in RF CMOS VCOs", JSSC Vol 37
nr. 3, de huidige bron is geïdentificeerd als de voornaamste schuldige voor het geluid, terwijl in kranten als de een in [Hajimiri JSSC 01 Vol36], staart huidige geluidsbron is zeer klein.Misschien is het net het verschil in optimalisatie benadering die opbrengst
zo'n groot verschil?

Overheersende ruis bijdrage is ook een functie
van offset spanning (close-in fase ruis of
hoog-offset fase lawaai).Wanneer u
Controleer de fase lawaai grafiek met betrekking tot compensatie
frequentie, ziet u de verschillende regio van fase ruis (1 / f ^ 3, 1 / f ^ 2, 1 / f en uiteindelijk wit), de bijdrage van elke regio verschillend is.
Om te zien dat de ruis samenvatting op differrent
offset frequentie

Thx voor je snelle reactie.
Yup.Inderdaad voor de 2 papieren die ik heb genoemd, 1 citeer de fase lawaai op 3Mhz gecompenseerd en de ander op 600kHz gecompenseerd.Maar wat mij problemen is dat veel literatuur concluderen dat het het geluid van de huidige bron zou domineren in beide 1 / f ^ 2 en 1 / f ^ 3-regio,
en ik denk dat is niet wat de gegevens in de Hajimiri papier suggereert.Daarom vraag ik me af of dit het gevolg is van verschillende benadering in optimalisatie of ik er iets mis .....
Thx.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back