Nog een stap omhoog circuit aanvraag:

D

dkace

Guest
Hoi,
Als iemand mijn berichten volgt, zal hij ontdekken dat ik verschillende functies op steping up van 5V tot 350V, enz.
Nu heb ik dit dringende probleem:
Stel dat ik heb DC stroom van 5V.Ik wil op stap om 5000V en 4mA.
Kan iemand geven specifieke instractions, stap-voor-stap (ik bedoel ICs, ontwerp overwegingen enz.) hoe om te gaan van DC naar AC, dan transformeren tot 5000V en maken het 4mA?
Bedankt,
D.

Eerste fase zal een blokgolf generator.Het kan worden gebaseerd op 555 IC.Zoals u nodig hebt 20W (5000V * 4mA) van de macht zal het niet kunnen volgende fase rijden zelf.
Dus je hebt een transistor (kan BLT of FET) rijden met een HV transformator die zal omzetten 5V blokgolf op de primaire tot 5000 op de secundaire.Hier kunt u gebruik maken van een off-the shelf TV HV transformator.
De 555 frequentie generator heeft om ergens rond 15kHz worden ..

Bedankt IanP, uw bericht is zeer behulpzaam.
Ik heb een andere vraag nu.U suggereren een 555 voor de golfvorm.Ik ben het eens dat dit de makkelijkste keuze van een squarewave generator.Nu, als ik wil minimale frequentie drift Ik denk dat 555 is niet zo goed, omdat het dependend op de externe RC circuits heks heeft een 5 tot 10% tolerantie.
In een vorige post
(h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=109929&highlight =)
Ik was de vraag of dat circuit zou kunnen werken als een Astable multivibrator in plaats van een 555.In feite is het een circuit ik gekopieerd van een echt bord en het is eigenlijk werkt, ik kon nooit laten werken in de simulatie.
Mijn vraag is: In plaats van de 555 (die uiteindelijk kan ik doen) Is het mogelijk om een schmidt trigger gebruik en betrouwbare resultaten op het einde?
D.

U kunt gebruik maken van een opamp in de Schmidt-trigger-configuratie (http://www.people.cornell.edu/pages/dpl28/triangle_wave_generator_theory.htm) of enkelvoudige Schmidt-trigger poort met een weerstand tussen output en input en een condensator tussen de input en 0V.Beide opties genereert een blokgolf, maar de makkelijkste is nog steeds 555 ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back