nodig om te verduidelijken op batterijen configuratie

N

NicholasTok

Guest
Hallo iedereen

Ik zou moeten verduidelijkt aan de batterijen configuraties met 8 1.5V/LR6 (AA) batterijen voor een 5 V, GND en-5V output te bereiken.

Neem een kijkje op mijn configuraties en corrigeer me als ik iets verkeerd deed en ook gerust op het adviseren van mij met een beter alternatief.

Groeten,
Nicholas Tok
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Uw circuit afval 5mA van de batterijen.
De resultaten zullen worden 5 V en-5V alleen wanneer de batterijen zijn gloednieuw en er is geen belasting stroom van de 5V uitgangen.

Audioguru wrote:

Uw circuit afval 5mA van de batterijen.

De resultaten zullen worden 5 V en-5V alleen wanneer de batterijen zijn gloednieuw en er is geen belasting stroom van de 5V uitgangen.

U kunt gebruik maken van een 3-terminal lage dropout spanning
regulator KA76L05,
http://www.fairchildsemi.com/ds/KA/KA76L05.pdf
KA78RxxC
http://www.fairchildsemi.com/ds/KA/KA78R05C.pdf
TS2950CT-5,0

HT74XX negatieve spanning regulator serie
http://www.tranzistoare.ro/datasheets/105/170639_DS.pdf

Vier 1.5V alkaline batterijen produceren 6V alleen als gloednieuw.De spanning daalt snel naar 4.8V daalt langzamer dan nul.

Bereken hoeveel stroom uw circuit gebruikt dan raden wat het doet verkeerd wanneer de 5V voorraden zijn laag.Vervolgens selecteert batterijen met extra spanning om te worden gebruikt met de voltage regulatoren.Bepaal hoe lang je wilt dat de batterijen naar de laatste.

www.energizer.com hebben datasheets voor al hun batterijen.Ze hebben tabellen en grafieken die laten zien hoe de spanning daalt met de tijd op bepaalde belasting stromen.

Hallo mister_rf,

Na het lezen van alle 3 datasheet die je hebt aangeraden, ik ben een beetje in verwarring, hoop dat je me zou verlichten.KA76L05

Er is een andere Elektrische kenmerken tafel in de datasheet, wat zij bedoelen met Output Voltage (I) & Output Voltage (II), waarom is er 2 lezingen?

Van de elektrische eigenschappen tabel in de datasheet, Max Operationele Input
Spanning (VIN) is van Min.26V ~ Typ.33V, zoals voor Typisch Perfomance Kenmerken "Figuur 1. Output Voltage vs Input Voltage" diagram staat dat wanneer Vin is 6V, Vout zal worden vastgesteld op 5V.

Waarom is er zo anders?Ik ben recht op een min van 6V naar een 5V output bereiken aansluiten?KA78R05C

De typische Prestatiekenmerken grafiek, ben ik gelijk als een Vin van 5 V = <de Vout zal houden worden op 5 V?

Wat is het gebruik voor Vdis die pin 4 en hoe sluit ik het?

Mag ik weet dat de juiste soorten en waarden van de condensator gebruik Ci en Co
Ik zou bevestigen dat de waarde voor Co is> 47 LFHT7450

Wat de HT7450 ben ik juist met de configuraties zoals zij heeft verklaard dat haar een Dual Supply configuraties?

Ben ik juist om de batterij in een omgekeerde manier zodat de Vin zal-V?

Als ik niet verkeerd ben, zolang het een negatieve spanning van-1V ~-24V de output zal ongewijzigd blijven op 5 V en-5V

Wat moet de aanbevolen waarde voor R1?

Er is 2 Vout en een gemeenschappelijk, de gemeenschappelijke is de GND en die Vout leveren positief en die Vout leveren de negatieve 5V?Sorry voor alle vragen van de lange adem, want ik ben echt niet heel zeker met de configuratie en prestaties, hoop echt dat je kon mij helpen te begrijpen en mijn twijfels duidelijk vóór de aankoop en de uitvoering van het ontwerp van de componenten en circuit.

Thanks in advance

Groeten,
Nicholas Tok
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

By the way, wat is de maximale belasting stroom wordt u nodig?
Zolang je er twee circuits, een KA78R05C is voor maximaal 0.1A en de tweede een KA78R05C voor 1A

NicholasTok wrote:KA76L05Er is een andere Elektrische kenmerken tafel in de datasheet, wat zij bedoelen met Output Voltage (I) & Output Voltage (II), waarom is er 2 lezingen?

Hallo mister_rf,

Dank je wel voor de rijke kennis en de bereidheid uit te leggen aan mij over mijn twijfels, ben ik er zeker een heleboel van jullie leren.Nooit weet dat er zo veel is om te leren in deze elektronica lijn.

Met vriendelijke groet,
Nicholas Tok

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back