NMEA 0183 en SiRF binary GPS-protocollen

M

mf18

Guest
Hoi,
Ik ben niet zeker dat het een goede plaats om mijn post ...Ik ben op zoek naar een adventages en disadventages van NMEA 0183 protocol en SiRF binary protocol.Ik zal codnig een toepassing die gebruikmaakt van een van hen, maar eerst moet ik het te vergelijken en een keuze.Heeft u ideeën over hoe beide protocollen vergelijken?Misschien heeft iemand van jullie hebben alle gebruikte materialen over?Het is een onderwerp van mijn afstudeerproject.Bedankt voor je antwoord.

hi mf18,
tussen NMEA en SiRF, ik denk NMEA is beter voor de eenvoudige reden tht het zal je zinnen die gemakkelijk te ontleden / extract.

Hi veeraj,
Ik ben het met U, maar ik moet sommige wetenschappelijke bewijzen, zoals vergelijking, tests etc. Ik heb specificatie van beide protocollen, maar ik heb geen ideeën hebben hoe het bewijs, dat de eerste protocol is beter dan tweede en vice versa specifieke oplossing ... U hebt misschien gehoord over enkele papieren of litarture over?

Hii,

Ik heb GPS-module en het bevat twee output NMEA 0283 en SIRF binary.Ik denk dat deze 2 gegevens is standaard uitgang voor GPS, kunt u hen beiden en ik denk dat het resultaat zal hetzelfde zijn.Maar ik gebruik NMEA plaats, want het is eenvoudiger voor de extractie van de gegevens.

Hallo the_balistic, kan je me een naam van uw GPS-module?Wat denk je dat jongens, als ik zou willen vergelijken beide protocollen - wat voor soort eenvoudige test kan ik doen?Welke hardware ik nodig?Misschien is er een speciale software op GPS-chips te testen?

Hii,

Ik gebruik deze MODUL:

EG-T10 GPS Receiver Module MCX abaout het kost $ 90.Je kan het kopen bij Digi-ware.com (Indonesië site).

Wat voor soort eenvoudige testen?

1.Als u gebruik maakt van je pc moet hebben level converter (RS-232) veroorzaken de output van de GPS is TTL-niveau

2.indien tou gebruikt Micro kunt directrly naar GPS-verbinding

(pas op, lees de datasheet corectly)

Ik denk dat het makkelijk genoeg.Ik denk dat dit eenvoudig algoritme gebruik ik:
voorbeeld
1.Get Input en controleer vervolgens input tot GPGGA
2.Get input slaan op de arrayt variabel (datagpgga) tot het laatste teken is ontvangen

en kun je het decoderen van de gegevens (zie de NMEA Standaard)
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back