nieuwe en de oude

Z

Zwaardvis

Guest
Hoi,
Ik heb een vraag voor jullie allemaal.
Wat is de betekenis van het hebben altijd de nieuwste software en modellen?
Ik zag in veel IEEE papier dat zij gebruiken in het algemeen SPICE (meestal PSpice en HSPICE) en op niveau 1 tot 4.
Ze proberen een ideea aanwezig en niet verfijnde simulaties resultaten.
Speciaal voor mensen die willen (studenten) Ik denk dat ze niet nodig fancy simulatoren leren.
De mensen die werken in de industrie ook niet nodig de nieuwste versies, omdat ze werken met modellen en software die door de vennootschap en door de fab.

Misschien is mijn mening is niet zo correct.Ik verwacht u te schrijven uw mening.

dag

Uw waarneming beschrijft mij.

Mijn geloof is voor ons een geschikt hulpmiddel voor de baan.

Ik gebruik nog een SPICE programma van ongeveer 20 jaar geleden.Het is zo oud dat het een ASCII-tekstbestand voor een ingang.Ik heb een magnetron simulator die vele jaren oud.Ik vind dat omdat de ASCII-tekstbestand gemaakt van de modules kunnen gemakkelijk worden bewerkt.De moderne versie van dit programma is input van de gebruiker dialoogvensters die nemen veel toetsaanslagen te brengen en vullen inch

Veel nieuwere versies van programma's te verwijderen nuttige functies en nutteloze functies toe te voegen.Ik heb een gerucht gehoord dat de meest recente nog niet vrijgegeven versie van een magnetron simulator programma heeft automatische werking van testapparatuur dat slechts weinig van ons eigen automatisch metingen nemen de meesten van ons niet willen.

U bent deels gelijk, deels niet.

Bijna alle ingenieurs gebruiken nu BSIM modellen, namelijk de niveaus 49, 52 afhankelijk van uw programma.Slechts klein deel van de studenten nu gebruiken niveaus zoals 1 & 3, dat, omdat zij gebruik * bijna * de hand berekeningsvergelijkingen gebruikt in boeken, zodat ze hun oorspronkelijke ontwerp kan controleren.Maar kom op silicium, moet je echt verfijnde modellen voor een dergelijke baan.

Als je het over SPICE simulatoren, de meeste verbeteringen komen van nieuwe modellen toegevoegd of nieuwe model upgrades.Ook bevat een aantal nieuwe wiskundige algoritmen voor een betere en snellere convergentie operatie, die kunnen worden zeer kritisch voor sommige ontwerpers.

Voor mij, denk ik niet zoeken naar een nieuwe versie voordat ik zie dat ik niet kan krijgen wat ik wil uit de oude met een redelijke inspanningen.

Veel verbeteringen inderdaad zijn gedaan voor de vaststelling van bug in GUI en een aantal andere kwesties die hebben geen invloed op uw ontwerp als je bent slim genoeg, en sommige kunnen alleen bestaan bij de oude snaren die werden gebruikt om een licentie voor oudere versie van het genereren van vernieuwing!

De fab biedt u slechts een model kaart (modelparameters) (of een hele ontwerp kit) dat niet bevatten een software natuurlijk.Maar ze bieden u een kit geschikt is voor uw programma (HSPICE, ELDO, Cadence ... etc), dat zal een simulatie die zeer dicht bij silicium in hun fab.Als u een SOI-chip design & u geen programma hebt bevat een SOI-model, moet je er een vinden.

Hope that helps

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back