nieuw voor matlab

S

scdoro

Guest
Hi all,

Hieronder gedeelte van de code wordt gevraagd te plotten de omvang en de fase reactie grafiek van het signaal Xn.a = 0,88 * exp (j * 2 * pi / 5);
nn = 0:40;
xn = a. ^ nn;
voor n = 128.

Qn1) Als ik getypt in dit deel van de code en probeert uit te voeren met behulp van Matlab, houdt het gewoon looping en er is geen uitgang.Hoe kan ik gebruik maken van de bovenstaande informatie te verkrijgen van de omvang en de fase respons van het signaal?
De volledige vraag wordt gegeven in de bijlageBedankt

PS: Ik ben nieuw voor Matlab dus ik hoop dat iemand me kan helpen met dit

groeten
scdoro
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

hoi
a = 0,88 * exp (j * 2 * pi / 5);
xn = a. ^ nn;
voor n = 128

becuse uw lus is onvolledig.

voor n = 1:128
...
eindigen

zie functie abs () en hoek () in Matlab helpen.

Ook geen output functie gebruikt, zei u dat u wilt "plot de omvang en de fase" moet je een plot functie te gebruiken (vb. plot, semilogx ,.....).

Deze vraag is slecht!

Er is geen "n" variabele.a = 0,88 * exp (j * 2 * pi / 5);% Dit is een complex getal
nn = 0:40;% Dit is een array [1,2,3 ... 39,40]
xn = a. ^ nn;% "Xn" is een Complx # verhoogd tot een macht "nn"
voor n = 128.% Dit lijkt het wil zijn een lus w/128 iteraties
%, Maar niets wordt gedaan.Of een verklaring en "n" moet zijn "nn", maar "nn" MAX = 40!

Type plot (nn, xn) of plot (Xn) en kijk of dit helpt je begrijpt uw oorspronkelijke
vraag.

% Van uw signaal is alittle vreemd, omdat het complex en zo uw frequentiebereik hebben geen symetri in omvang een asymetry in fase

a = 0,88 * exp (i * 2 * pi / 5);% matlab gebruik ik in plaats van j
xn = a ^ n;
n = 128;
Xw = fftshift (FFT (Xn, N));% u moet de frequentie response te berekenen door n monster
plot (0: n-1, abs (Xw));% percelen de omvang van de frequentiekarakteristiek
figuur;
plot (0: n-1, hoek (Xw));% percelen de fase% Voor meer informatie verwijzen naar matlab hulp voor FFT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back