Nieuw bij Microcontroller applicatie - hulp nodig

V

vinod_g

Guest
Hoi,
Ik ben nieuw op het gebruik van micro-controller-gebaseerde applicatie.In een van mijn geval moet ik las ik gegevens uit een sensor (bv. temperatuur sensor) en wilt dat toepassingen gebruik maken van de beschikbare gegevens voor furthur.Zou u aub helpen in dit opzicht.Ik nodig Hardware en software circuit ook (indien nodig) om de temperatuur te vangen en op te sturen de gegevens naar de PC.

vuist u zal moeten beslissen welke controller do u wilt gebruiken,
Er zijn verschillende micro-controller verkrijgbaar
maar in eerste instantie gebruikt men de 8051 (ten minste ben ik begonnen met het)
vervolgens u zal moeten beslissen welke taal u zal gebruiken om het programma van de controller

U zal moeten assemblage Gebruik C of

U moet een compiler, vermeerderd met de programmeur voor het

besause U moet sensor lezen van de gegevens uit, zal u moeten gebruik maken van de ADC,

voor deze zal het beter zijn als u gebruik maken van de Microcontroller met de ingebouwde ADC,

nadat zij al deze dingen zullen u behoefte aan een goed boek over de Micro-controller en de comiplervervolgens u in staat zal zijn in de positie van het lezen van de gegevens van de sensor

Ik gebruik de PIC-controller die de ADC buiilt in
en CCS compiler, die goed gebouwd is in functie om waarde te lezen van de analoge

Een gemakkelijke manier is om te beginnen naar de website te bezoeken Microchip web en snowboards kijken naar de ontwikkeling.
Zij bieden een breed scala van ontwikkeling platen die redelijk goedkoop zijn met alles wat je nodig hebt om te beginnen.

Check out een micro van een ADI ADUC845.Het heeft een tempsensor (wat niet zo slecht) buildin en veel van de code die u kunt gebruiken die reeds is gedaan.

Mag u kunt gebruiken LM35 Celsius of Fahrenheit LM34 temperatuursensor en voor de microcontroller pic12F675, 10 bit ADC converter gebouwd.

Als een taal voor pic programmeren, gebruik ik raden BASIC compiler, gemakkelijk te proyect en voor deze, ik denk dat je kunt krijgen eenvoudig te realiseren.

Voor Basic Editor, microcode studio is een gratis tool voor BASIC compiler.

Dit is een link, niet voor gebruik met pic12F675, maar u kunt de werking zien van het beginsel van, en schrijf dan je eigen programma.

http://www.rentron.com/PicBasic/LM34.htm

Zoeken in dit forum, kun je een heleboel info over pic programmeertools etc, etc.

Ik hoop dat deze informatie u kan helpen.

Groeten

Garfield

Bedankt voor alle,, grote ingangen voor ur Ik zal met deze waardevolle suggesties rekening houden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back