niet-uniforme roosters voor FDTD

I

iyami

Guest
Ik ben geïnteresseerd in de vraag of er andere effectieve methoden om de fout
van niet-uniforme roosters of iemand ervaring heeft met een van de onderstaande methoden.

Er zijn drie eenvoudige methoden Ik ben mij bewust van dat kan worden gebruikt voor het verlagen van de (niet-fysieke)
reflectie, veroorzaakt door de veranderende cel maten in een niet-uniforme grid.

1) Wijziging van de cel grootte geleidelijk.1.5 Taflove of 1.2 van de Yu, Mittra boek onder zijn
voorgesteld als maximale verhoudingen tussen opeenvolgende cellen.

2) Bij de actualisering van de H-veld (bijv. Hx) de plaats van de lengte van de zijde in de overeenkomstige
richting door een gewogen gemiddelde van drie opeenvolgende cellen (voorgesteld in de parallelle FDTD
boek van Yu, Mittra et al.)

3) Bij de actualisering van het E-veld tussen twee cellen van verschillende grootte ter vervanging van het verschil
aanpassing van de H-derivaat met het gemiddelde van deze twee benaderingen.Dit werkt
voor de hoofdnetten, waar de verhouding tussen opeenvolgende cellen voldoet aan een aantal milde aandoening (uit
de nota "De complementaire derivaten methode: Een tweede orde nauwkeurige interpolatie
regeling voor de niet-uniforme elektriciteitsnet op FDTD simulatie "door Kermani & Ramahi)

Ik heb slechte ervaringen met 1 voor zeer lange modellen (ik verspild enige tijd op zoek
voor een bug in de ABC tot ik merkte dat de niet-uniforme grid was de schuld van.) Ik ben over
voor het testen van 2 en 3 nu.

Ik ben bijzonder geïnteresseerd als iemand heeft enige ervaring met 2 en 3 in niet-homogene
regio's, ik verwacht 3) goed te werken als de regio waar het rooster grootte verandert is homogeen

Bedankt (voor het lezen tot het einde)

Ik
heb alleen speelde wat met nonuniform roosters, maar weet niet met een probleem.Ik vermoed dat dat komt omdat ik niet de grid spacing abrupt genoeg om er een ernstig probleem.Wanneer u werkt door middel van, meldt u aan de groep van uw ervaring.

Bedankt!
-Tip

Citaat:Ik heb alleen speelde wat met nonuniform roosters, maar weet niet met een probleem.
Ik vermoed dat dat komt omdat ik niet de grid spacing abrupt genoeg om er een ernstig probleem.
Wanneer u werkt door middel van, meldt u aan de groep van uw ervaring.

Het is interessant je zeggen dat je nauwkeuriger s-parameter berekeningen met een zeldzamer raster.Ik vraag mij af of je update vergelijkingen zijn geformuleerd correct, maar ik zal ze zijn.Heeft u geprobeerd de brute kracht aanpak van het gebruik van een uniform grid, maar waardoor het fijn overal?Heeft u nog meer fout met de fijnere rooster?Is uw toestel zeer resonantiekringen?Zo ja, misschien ben je er niet lang genoeg iterating of misschien een frequentie-domein "-aanpak zou beter geschikt.

Ik
heb onlangs spelen met ogenblik methoden voor het modelleren van dunne draad structuren, en ik ben actief in een soortgelijk probleem.Fijnere roosters geef me slechtere resultaten die maakt me er niet op vertrouwen dat alles en maakt me achterdochtig heb ik iets verkeerd in mijn formulering.

-Tip

Citaat:Het is interessant je zeggen dat je nauwkeuriger s-parameter berekeningen met een zeldzamer raster.
Ik vraag mij af of je update vergelijkingen zijn geformuleerd correct, maar ik zal ze zijn.

Ik ben stuitert tussen FDTD en MOM te simuleren impedantie geladen dipool antennes.Dit is slechts een eenvoudige aanpassing van de code voor een standaard dipool.Als deze code is van belang, I'd be happy to it ... houden in het achterhoofd kan er een bug!

Heb je gekeken naar 4NEC2?Het is freeware voor Windows met een mooie GUI.Ik ben werkelijk overweegt om uit te proberen een manier om te bellen vanuit MATLAB.

-Tip

Ik zal eens kijken.Als het werkt met behulp van wijn Ik zou het fijn.Ik ben waarschijnlijk een van de weinige mensen die hier nog nooit aangeraakt Matlab.Ik ben alleen met Python en C (of C ) en af en toe voor mijn numerieke Fortran programma's.

Ik ben geïnteresseerd in uw code, maar zou waarschijnlijk geen tijd om te kijken naar het zorgvuldig tot februari of maart.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back