niet-lineariteit van Boost Converter Output Tegen Duty Cycle

M

mengghee

Guest
Ik heb een grafiek uitgezet of Duty Ratio tegen Vout van een boost converter van simulatie resultaten.Ik ben gewoon benieuwd waarom de niet-lineariteit? Wat de oorzaak van de niet-lineariteit?en Hoe kan ik het verbeteren van de lineariteit bij een bereik van duty cycle dwz.0,3 tot 0,7?hartelijk dank.
Last edited by mengghee op 15 dec 2005 2:35; bewerkten in totaal 1 keer

Ik weet niet goed ur betekenis.Pls uploaden simulatie golven!

Sorry voor de onduidelijke vraag.een blik op de grafiek uitgezet.Ik vroeg me af die variëren van het recht cyclus is de meest lineair in de grafiek.en ik ben ook benieuwd of de lineariteit kan worden verbeterd, wat ik betwijfel.bedankt.hoop dat het duidelijker
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Deze niet-lineariteit kunnen voortvloeien uit het verlies, omdat de macht van circuits intoomt.
Ik denk dat je moet deze voorwaarde te voorkomen (DC <0,85).
Wat is je schakelschema?

Ik heb mijn bijgevoegde schema.kunt u meer specifiek op de macht verliezen?hartelijk dank

In uw circuit:
In de 1e helft cyclus transistor M1 aan en stroom in spoel L1 verhogen [vanaf nul].
In de 2de helft cyclus transistor schakelen en spoel zijn energie te leveren aan C1, R8 door D2.
Opmerking:
als 2de cyclus is te kort (of output-input voltage diffrence klein is), die spoel huidige donot bereiken zerro, coil gaat tot verzadiging.
omdat in de tweede cyclus spoel huidige starten vanaf aanvankelijke huidige, insted van nul, en deze voorwaarde is moeilijker voor 3e, 4e, ...
in deze toestand als we aannemen spoel is ideaal en niet te verzadigen, transistor huidige toename in elke cyclus en we hebben de macht verlies in transistor.

voor bewijzen, kunt u controleren spoel stroom van 1ste cyclus.

Groeten
داود عامریون

dank u voor een dergelijke gedetailleerde uitleg.Weet iemand welke duty cycle reeks is de meest lineaire en ....Ik heb mijn gesimuleerde boost en ik plot een grafiek van de duty cycle vs Vout.in mijn grafiek, merkte ik dat er een probleem is.toen mijn duty cycle gaat groter is dan 0,9, de uitgangsspanning lager is dan de uitgangsspanning als mijn plicht cyclus is 0.8.hope u begrijpen en ik zal bijgevoegd een JPEG-bestand van mijn grafiek ...hartelijk dank

mengghee wrote:

dank u voor een dergelijke gedetailleerde uitleg.
Weet iemand welke duty cycle reeks is de meest lineaire en ....
Ik heb mijn gesimuleerde boost en ik plot een grafiek van de duty cycle vs Vout.
in mijn grafiek, merkte ik dat er een probleem is.
toen mijn duty cycle gaat groter is dan 0,9, de uitgangsspanning lager is dan de uitgangsspanning als mijn plicht cyclus is 0.8.
hope u begrijpen en ik zal bijgevoegd een JPEG-bestand van mijn grafiek ...
hartelijk dank

Hylas,

i dont begrijpen wanneer u zei definiëren de slechtste beladingstoestand en optimaliseren van de schakelaar.als het niet te lastig voor u, kunt u het mij uitleggen?

mengghee wrote:

Hylas,i dont begrijpen wanneer u zei definiëren de slechtste beladingstoestand en optimaliseren van de schakelaar.
als het niet te lastig voor u, kunt u het mij uitleggen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back