niet-lineaire gevolg van de sensor

G

garg29

Guest
hoi
m met een circuit dat de uitgang van de sensor die 0-1,5 V geeft, zal ik het omzetten van 0-1,5 V bij 0-5 V met behulp van opamp die ik verder zal geven aan de ADC en vervolgens naar UC, maar de output isnt lineair voor een verandering = 1 van de waarde van fysieke goederen .. er is een verandering van spanning 1mV. maar na het bereiken van een niveau van 0,5 V De grootschalige veranderingen tot 2:1 wil zeggen, voor een verandering van de waarde = 2 van de fysieke eigenschap .. is er een spanning verandering van 1mV.what moet ik doen?

met vriendelijke groeten

Je hebt 2 optie:

1.(de simpelste) is naar analoog 0-1,5 naar 0-5V te zetten met behulp van een eenvoudige OP en in de digitale kant heb je de software correcties aan te brengen (te vermenigvuldigen met de factor interval), maar u verliest resolutie ...
2.in de analoge kant doen een segment linearisatie (deze techniek gebruik van meerdere versterker factor is gebaseerd op metingen votage venster) Practic je nodig hebt om spanning venster op te sporen en een corresponderende vermenigvuldigingsfactor toe ...

/ / a

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back