newbie hulp nodig op condensator

X

xinz

Guest
Ik
ben newbie tot elektronische help:

mijn output circuit wordt gebruikt 5V 1Amp.
Ik gebruik IC 7805 volt als regelgever, gevolgd door een buffer condensator,
hoeveel capaciteit heb ik nodig om mijn uitgangsstroom & spanning stabiel?

is er een formule voor het berekenen van dit?

Hoe zit de controle Datasheet van de 7805 die u gebruikt?Doorgaans is er een aanvraag circuit en de aanbeveling van de output-cap

de referentie-circuit van gegevensblad voor de output-cap is alleen 0.1uF.
Maar ik zie iemand schematische gebracht grotere dop (100uf - 1000uF), waarom?

Voor een stabiele werking van de regulator IC (Feed terug lus stabiliteit) gebruik 22uF ~ 47uF condensator.

dankzij rvionics.

over uw advies voor capaciteit, hoe kan je zeker weet zal het suffient?

is er een formule voor de berekening van dat?of
is het op basis van uw ervaring?

Ik zag in de omschakeling stroomaansluiting.ze altijd grote L en C om de huidige tijdens curve omlaag ..

en maken het Konstanz.groter L met grotere huidige ..tijdens Piekoutput ..

Ik denk ook kunt u de informatie vinden die u zoekt in de data sheet van de IC

U moet de grootste capaciteit te worden over de inbreng van de regulator dwz de PSU voederen de regulator.Prijs is afhankelijk van de belasting etc, maar een goed uitgangspunt zou zijn rond 4700uf op een geschikte spanning hoger dan de input PSU spanning.

In het algemeen hoger de capaciteit hoger de goede filtering.
Maar er moet worden beperkt op deze hogere waarde toch?
Als de fabrikant zegt 0.1uF vervolgens deze condensator zelf is voldoende om te voldoen aan de behoeften per specificatie.
Elk ding u meer betekent verdere re-design.

Typisch voor een 7805 zou 0,1 keramische vanaf de middellijn van de grond pin to input pin zo dicht mogelijk, dezelfde van het centrum pin to output pin, ook weer zo dicht mogelijk.Input condensator parallel met de 0,1 zou worden meestal 2200 of 4700uf.Op de output kant in de 0,1,
de waarde zou zijn in de orde van circa 220uf.De electrolytics hoeven niet te worden zeer dicht, maar de 0.1s doen, als ze zijn er om te stoppen met hoge frequentie instabiliteit.Toegevoegd na 1 minuten:Gewoon een ander punt, als je wilt om de volledige 1 versterker, moet je een fatsoenlijke koeling ook.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back