newbie analoge vraag

R

rrrrr12345

Guest
Ik kan zien dat digitale ontwerp = AND-poort, OF Gate, Gates vervaardigd van transisters, miljoenen transisters in een vierkante mm, FPGA's, chips.Ontwerpen bij gate niveaus, zodat de kleine dingen die je niet kunt, zie net als de FPGA, zo klein, maar weken van cursussen ontwerp past inch ..

Overwegende dat analoog, ik meestal visuele zo zichtbaar verzet, capitors en spoelen, grote transisters, grote circuits ... een ronde werk was op een AM-ontvanger te bouwen, kan ik dingen zien zijn vrij groot .....

Echter, uit colleges over analoge schakelingen later, waren we geleerd om berekeningen te doen op deze versterkers, differentiële paar, filters, de huidige spiegels, enz. ..die lijken te werken met veel transisters en transisters zijn erg klein en resister, condensatoren zeer groot zijn, ik ben in de war ...zijn er zeer kleine transisters voor digitale en zeer grote transisters voor analoog?Please someone help me een beetje hier met deze.

Wij kunnen gebruik maken van Big transistor Inside Digital circuits en ook kunnen we gebruik maken van een zeer kleine transistor in analoge schakelingen zij afhankelijk van de circuits en op uw ontwerp

Het belangrijkste idee is hier dat de transistor hangt af van de toepassing en de noodzaak ...Als je studie over het ontwerp van de PLL, op versterker enz. ..je zou weten het aantal transistors en transistor maten ....ook in een IC niveau circuits de condensatoren en weerstanden die u ziet in discrete vorm zijn niet gebruikt ....MOSFET's worden gebruikt voor het realiseren condensatoren en weerstanden .....

Natuurlijk is het afhankelijk van je ontwerp en het probleem dat u hebben elk time.But ik kan dit zeggen: Analoge IC dekking van de 30% van de hele chip, zodat je kan hebben grote W / L voor kritische transistors om geen problemen hebben, zoals lawaai en other.So is aan u

Ik kan nog steeds niet visualiseren van de grootte van deze dingen ...Ik weet dat digitale schakelingen zijn in chips, zoals FPGA's, en je krijgt grote resister en capitors verbinding met randapparatuur, en noem je het hele circuit op de printplaat van de "geïntegreerde schakeling" toch?maar ik kan niet zien waar deze MOSFET ligt, in de PCB ....zijn deze analoge schakelingen in chips ook?zoals de digitale FPGA's ...

ook, is wat bedoeld wordt met behulp van grote transisters in digitale schakelingen ....?voorbeelden?

analoge schakelingen zijn er ook in ICs ....Probeer googlen over PLL, op versterker, FM-zendontvanger en u vindt een hoop ICs die eraan verbonden zijn ....zelfs de bescherming circuit van veel digitale IC's zijn analoge schakelingen .....

de grootte van een transistor hangt af van de parameters die we willen de transistor te hebben ....zodat een vergelijking tussen de omvang van de digitale en analoge schakelingen, transistors en is afhankelijk van de circuits wij overwegen ....

Nee lieve, Integrated Circuit verwijst naar alleen de chip of MICROCHIP .....

De PCB's die je zou zien hebben meestal een aantal ICs, weerstand, condensatoren enz.

FPGA is ook een chip.Een chip kan hebben miljoenen transistoren.

Meestal weerstanden en condensator worden niet gebruikt voor IC design.

Dus het verzamelen van mijn gedachten samen, is dit juist in een typisch PCB?

PCB

- Digitale chips (gebruik van kennis van digitale ontwerp cursussen)
- Analoge chips (gebruik van kennis van analoog ontwerp cursussen)
- Inter-verbinding weerstanden en condensatoren (aanpassing van de spanning / stroom voor de chips, ook filteren lawaai)Of bedoel je

PCB

- IC-chips (analoog en digitaal ALL-IN-ONE chip) [zo moeilijk te begrijpen, geen colleges onder de mix implementaties]
- Inter-verbinding weerstanden en condensatoren

Ja je hebt gelijk.Er zijn ICs die zowel analoge en digitale componenten hebben, evenals ICs die alleen analoge of alleen digitaal.

Don't worry!Het lijkt erop dat je net begint op de elektrotechniek.U krijgt de knie vroeg of laat.Echter, de meeste IC-designers zijn ofwel Digital (velen van hen) en enkele werken op de analoge kant (die wordt beschouwd als een stuk moeilijker) ... en nog minder zijn Mixed-Signal IC ONTWERPERS .....

De elementen die u kunt zien en ze zijn groot, zijn discrete type elementen, waar in IC-ontwerp dat u CKT voeren in geïntegreerde vorm op een chip, zodat ze heel klein zijn.

thanks, zijn jullie fantastisch.Ik ben in staat geweest om meer te leren met de kennis binnen het afgelopen jaar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back