Netlisting Procedure voor Cadence IC5

S

sutapanaki

Guest
Hoi,

Ik
heb sinds kort te kijken naar de simInfo gedeelten van sommige primitieven
- Transistoren, weerstanden, enz. Ik heb gemerkt dat er een netlisting
procedure die een of andere manier banden met de primitieve de gekozen simulator
en wordt gebruikt voor netlisting een schakeling.
Kan iemand uitleggen hoe dit werkt en nog belangrijker, wanneer dit
procedure kan worden gevonden?Ik neem aan dat het gaat om een bestand ergens, waarschijnlijk een
RIJVAARDIGHEID script.
Thanks in advance.

Sorry, het is versleuteld.Er zijn enkele standaard netlist routines te gebruiken.Maar er is nu weg te nemen en als sjabloon te wijzigen voor uw specifieke netlist formaat.U hebt de code alles voor yourselve.

Kunnen zij worden ontcijferd of andere manier?Als Cadence is in staat om ze te lezen, dat suggereert dat er misschien een manier om te decoderen.
Ook kan je vertellen waar je die standaard zijn en hoe ze gebruikt moeten worden - ik bedoel het versleutelen en alles.

Ik denk dat dit een eenzijdig proces.Door de manier waarop de netlister gaat over 10e-2 tot 10e-3 trager dan goed.Soms is de snelheid van de netlisting een DC bedrijfsresultaat punt analyse tijd.

Wat zijn uw specifieke netliost formaat of simulator u wilt adres?

Is het echt een one-way-proces?Dan hoe Cadence lezen / decoderen die dingen.
Ik wil nemen symbolen die kunnen worden netlisted voor hspiceS en te wijzigen, zodat ik kan doen een netlist voor eldo.Er
is een work-around voor dit - ik kan een hspice netlist en gebruiken voor eldo met enkele wijzigingen.Maar ik zou liever, indien mogelijk om analoge kunstenaar doen netlist rechtstreeks voor eldo.

Moet u gebruik maken van de open simulatie systeem.Het maakt het gebruik van standaard specerijgewassen primitieve netlist routines.Dus u kunt uw eigen netlist bekijken.Dat is de manier om te integreren derde simulatoren.Maar wees gewaarschuwd cadans gaat open de backannotation interface voor open gebruik willen elkaar op de analyse van de resultaten.Dat is de manier hoe cadans maken het gebruik van externe hulpprogramma ongemakkelijk.

Hoorde je over sommige front-ends met XML te beschikken over een compleet open omgeving?

Oh, heb helemaal verloren hier.Kan ypu explai wat is dit open simulatie systeem?Kan worden gebruikt met IC5.033?

Nee, ik heb niets gehoord van een FE met behulp van XML.

Hoi,

de documentatie bij de open simulatie systeem kan worden gevonden in de DOC-map van ic5 ($ cds_installdir / doc / ossref).U kunt ook zoeken in de Finder voor functies die begint met nl **** of HNL *****.deze functies hebben invloed op de netlisting-procedure.maar heb ik nooit gebruikt deze functies.

gegroet,
hqqh

Ik heb een post naar een vaardigheid vraag, ik heb:
ftopic96843.html
misschien heb je enig idee?
bedankt

Sorry, ik kan u niet helpen met de RIJVAARDIGHEID vraag.

Ik ben op zoek naar het formaat van de netlistProcedure ook.Maar mislukt.

sutapanaki schreef:

Ook kan je vertellen waar je die standaard zijn en hoe ze gebruikt moeten worden - ik bedoel het versleutelen en alles.

De gecodeerde netlistProcedures zijn het meest waarschijnlijk in een context.maar ik heb niet gekeken om te zien welke.U kunt niet ontsleutelen.

Het is wellicht eenvoudiger om te schrijven perl en postprocess een van de netlist formaten u schriftelijke instructies.

Als u wilt vervangen door een nettlistProcedure in hspiceS,
kunt u proberen het veranderen van de CDF voor een van de primitieven.Bewerk de basis siminfo deel van de primitieve en de plaats van de netlistProcedure met een van je eigen.De netlist procedure wiill noodzaak om uiteindelijk te schrijven naar een bestand id dat
is doorgegeven in uw netlistprocedure.de FileID zal wijzen op de netlist bestand.

procedure (mynetlistprocedure (@ rest x)

foreach (yx
printf ( "DPL bevat% L \ n" y->??)
)

)moet u de inhoud van de losgemaakt eigendom lijst die wordt doorgegeven aan mynetlistprocedure wanneer de netilst wordt gegenereerd.Beginnen met een schema met twee van je primitieven die oproep mynetilstrocedure in de siminfo
de DPL ook containn de netten doorberekend in de parameters en zo verder.

skilldesigner (at) yahoo.com

suta jammer als je de oplossing hebben gevonden, maar misschien is het nuttig zou kunnen zijn voor vele anderen.De dingen die je hoeft te doen zijn, neemt de mentor analoge lib, doe een cdfdump van de llibrary waarvoor je moet eldo netlisting ondersteuning.dan ook een cdfdump voor de mentor analoglib.Vervolgens kopieert u de siminfo punt voor elk van de hulpmiddelen (NMOs, PBO's, alle andere standaard apparaat onderdelen in de cadans analoglib).Vervolgens laadt dit CdF, thats it je bent klaar.maar zelfs na deze moet je hebben modellen die eldo.deze bedrijven zijn gek, ze nooit steun interoperabiliteit.Amarnath

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back