Need uw suggestie in verband met 3D EM simulator

S

saravan

Guest
Hi all,

Ik ben nieuw bij deze forrum.voor de laatste 2 maanden ben ik werkzaam op IE3D voor het ontwerp en simulatie van planaire inductor en ik ben het apparaat te fabriceren.

Ik wil weten waarom de simulator neemt zoveel tijd te simuleren mijn model bij hogere frequenties van meshing.

Ik ben in verwarring of mijn ontwerp is verkeerd of iets anders.

Geef mij suggesties.

Thanks in advance.

Hoi, Saravan:

Voor de meeste spiraalvormige structuren, IE3D is in feite zeer snel in vergelijking met andere EM simulatoren.Ik zou echter willen suggereren u maas de structuur fijn genoeg voor is.De vuistregel is dat je moet maas de binnenste meest segment (uitgaande van rechthoekige met 4 segmenten voor elke termijn) te mazen in 2 cellen.Een spiraal inductor normaal veel detail.Er kunnen vele Vias en meerdere lagen.Als u niet proberen om een aantal VN-nodige detail, het probleem kan worden enorm.U kunt mij het bestand op jian (at) zeland.com en ik kan proberen om u te helpen op.Groeten.

Hi Saravan:

Misschien heb je gewoon nodig om te proberen een andere simulator.Twee maanden is veel tijd te verliezen gevechten met software.Uw tijd zou betalen voor een groot deel van de software kost.

Op de vlakke kant, zou ik aanraden je kijkt naar ADS Momentum of Sonnet.In mijn opinie (en het is gewoon een advies) IE3D geen groot voordeel ten opzichte van een van beide.Tenminste is het een goed idee om voor jezelf als je de beste tool voor de job.Beide Sonnet en Momentum nu kan doen dik metaal in sommige mode goed genoeg is voor deze toepassing.

Op de 3D-zijde,
kunt u overwegen HFSS of CST Microwave Studio.Echter, als je moet maken met zeer dunne lagen oxide, dan je zou willen verblijven, met een vlakke EM oplosser; de volledige 3D-solvers hebben veel moeite met een zeer dunne diëlektrische lagen in halfgeleidende simulaties.

- Max

Hoi, Saravan: Als u wilt kunnen oplossen van uw problemen spiraal gemakkelijker, ik raad je aan om te proberen onze IE3D bijzondere Flow Edition met Automatische GDSII te IE3D Flow (AGIF).AGIF kunt automatiseren van het model creëren automatisch uit GDSII bestand.Het kan zelfs een partij simulatie rechtstreeks uit een set van GDSII bestanden met dezelfde laag configuratie.AGIF is in het ontwerpen van een aantal grote semi-conductor bedrijven en ze krijgen zeer goede resultaten (zowel in de nauwkeurigheid en efficiëntie).AGIF tijdelijk wordt ingeschakeld voor alle IE3D gebruikers.AGIF beschikbaar zal zijn voor Cadence Virtuoso en Cadence Allegro zeer binnenkort voor automatische model creëren en simulatie.Bedankt!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back