Need LDO deskundige hulp

F

fanrong

Guest
Hi:
Voor stabiliteit, het vereist is dat de output cap moet groter zijn dan een waarde, maar
het ESR is niet nodig.Dus is het output-cap-compensatie en de output paal is
de dominante pole?Maar in het shcmatic, het is als dat een knooppunt in het errorAmp
wordt de dominante pole voor er Miller compensatie met dop Multiplicatoreffect.
Dus wat voor soort compensatie en die paal is de dominante pole?

natuurlijk de dominante pole is aan de uitgang.ESR is ook belangrijk voor stalibity.

meestal u gebruik maken van een grote offchip cap.aan de uitgang knooppunt te maken van de output node de dominante pole, of indien u niet wilt dat offchip onderdeel compansation u gebruik maken van andere technieken (zoals molenaar, geneste molenaar of wat dan ook) om de uitgang van de fout versterker.de dominante pole

meestal u gebruik maken van een grote offchip cap.aan de uitgang knooppunt te maken van de output node de dominante pole, of indien u niet wilt dat offchip onderdeel compansation u gebruik maken van andere technieken (zoals molenaar, geneste molenaar of wat dan ook) om de uitgang van de fout versterker.de dominante pole
------ Nonsense

Ik denk dat we meestal maak een nul in het circuit om de output pool, de pool domineren meestal binnen.

Ik denk het niet, het domineren paal is meestal de output paal, en maak een nul te compenseren de output pool van errorAmp.omdat de LDO
de output
van paal en GLB esr-res is variabel

Traditionele LDO ontwerp, domainant pole 99,99999% het gevolg van de output-cap (Co).in het echte leven design, dit is een echte capicator, dus het is geen ideale cap en heeft verzet, is het bekend als Resr.Vanwege Resr, er is een nul.

Co kapitein domainant de paal, de nul zal annuleren de 2e paal uit AMP's output.Er is ook een hoge frequentie stokken, dat is achter UGF. (*, Maar ik ben vergeten waar het is uit, en ik ben lui om te controleren of dit aan u nu *)

Dus, kan worden of de meeste liekly dat er 3 stokken, 1 nul in typische LDO.

Mensen tegenwoordig speelt LDO ten minste op de volgende manieren:

1> gevolg terugkoppelcircuit.
2> breken eindfase in kleinere stuk over PBO's om meer stokken / nul paren door feebback controle.
3> dempend effect controle.
4> toevoeging van nul in een plaats TUSSEN domainant paal en UGFAl deze methoden zijn ........ spelen met wiskunde en zet deze in circuit ...

Al zijn de dingen weet ik nu op.In feite, als u nog tijd om te studeren LDO kranten.U moet ontdekken hoe mensen die spelen op LDO.en u moet hebben meer meer kennis over circuit design ~Ik hoop dat u zal trekken dezelfde conclusie als ik zo dat er sprake is van een meer ppl bewijzen i am rechts of .... er twee ppl mis in de wereld ................ .....

U kunt verwijzen naar de IEEE papier "a_capacitor-free_cmos_low-dropout_regulator".
Het geeft UA algemeen beeld over de conventionele ldo en stelt een dempend methode ter regulering van de ldo.
Hoop dat het zal helpen ~ ~

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back