Need help!

E

ewizguy

Guest
hi ima sem 5 student uit mumbai universiteit .. im zoek naar een microproccesor of PC gebaseerde mini project .. code kan worden in C of assembleertaal, is het mogelijk om automatische ventilator licht controller met behulp van 8051/8086?? Zo ja, plz kan iemand me helpen met de details ..?

Allereerst: Een onderwerp als "Zijn warme", "groen!", "waarom?"of "" hulp nodig "is niet behoorlijk nuttig. Als je echt geïnteresseerd bent dat iemand wil kijken in uw verzoek, worden meer specifieke en gebruiken een meer gedetailleerde topic!

Ten tweede: u hebt om te beslissen wat u wilt uitvoeren.Een "oude" PC (gebaseerd op 8086 of later processor type) is "altijd en overal 'beschikbaar.Het heeft een aantal aansluitingen (zoals parallelle poort, seriële prot) die kunnen worden gebruikt voor elementaire I / O-operaties.Als u de neiging om een "haalbaarheidsstudie" van enkele "automatische ventilator licht controller" dan is het wellicht een goede keuze, zoals u hebt ton tools, compilers etc. beschikbaar.U dont behoefte aan zorg (veel) over hardware specificaties cthings om dingen up and running

Als u wilt instellen een microprocessor / microcontroller gerelateerde ding, vervolgens een PIC of AVR gebaseerde oplossing zijn de meest gebruikte soorten chip.U moet de chips (ze zijn niet duur, maar in ieder geval hebt u toegang tot hen. Hier in Duitsland ben ik naar mijn elektrische dealer 2 km away from me, of bestel via mail dingen uit honderden postorder huizen .... dont weten waar Mumbai ligt (Ik heb gehoord ergens in India) en whats over de toegang tot de benodigde chips. Onder de toegang tot sommige chips, je nead een breadboard of het opzetten van uw eigen PCB voor de componenten, moet u een aantal specifieke instrumenten (voor debugging / tracing)

En er is een manier om "tussen" dit: U gebruikt een aantal pic of avr-emulator, die zal worden uitgevoerd in Windows-omgeving.u de hele Stuf, en als je nodig hebt om het hele ding in echte hardware,
hoeft u alleen maar om de compiler code enz. naar de echte chip.Vertel ons meer over de ideea achter uw project:
- Wat is het tijdschema?
- Welke kosten verwacht u of aannemen?
- Wat functionaliteit wilt u bereiken?
- Welke instrumenten (talen, compilers, hardware) weet u of bent u van plan bent te gebruiken?Als u in staat bent naar het antwoord op de eerste 3 belangrijke vragen (Tijd, Kosten, inhoud) dan bent u op uw eerste stap naar een succesvol project en een succesvolle projectmanager.

succes!

Salam ewizguy,

Welkom India!

Hier is een link met veel MCU projecten.

http://www.kmitl.ac.th/ ~ kswichit /

Dag

hi .. zijn mijn eerste post.so had veel problemen de uiting myself.i nodig vrijwel elk project dat 8085,8086 of 8051 of pc based.softwares zijn C / C en / of aseembly language.budget misschien tot 1000 / - 1200 / - kunt u mij wat informatie zo spoedig mogelijk .. Ik heb om het project binnen een tijdsspanne van 3 maanden door okt .. met 3 andere collega's ..

Citaat:

mijn eerste post.so had veel problemen de uiting myself.i

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back