Need breed frequentiebereik balun transformator?

B

bobcat1

Guest
Hoi

Voor een nieuw ontwerp ik een transformator balun voor frequentiebereik 10MHz
te 3GHz-laag vermogen (20dBm max.)

Ieder weten waar te kopen of hoe een merk teBedanktBobi

Dit is een vrij breed assortiment.

You might look at T/o/k/o 617DB-1022, 617DB-1024 or M/AC/O/M ETC1-1-13

U zult moeite hebben met het vinden van een balun voor een dergelijk breed frequentiebereik.Het duurt twee of meer van deze reeks te dekken.

U moet opnieuw het blok diagram van uw systeem om het te maken in verschillende frequentiegebieden.

Om een balun transformator te realiseren binnen een zeer wideband frequentiebereik, dient te worden opgemerkt dat eenvoudige klassieke LC baluns niet kan deze frequentieband te dekken.

Er zijn twee manieren om het te realiseren.

1-gebruik van een transformator die sterke koppeling coëfficiënt en een van de output pinnen heeft geaard is.Op deze manier een goed ontworpen transformator zal gedragen een balun.

Maar transformator verliezen en vooral lage frequentie respons moet worden geoptimaliseerd.Als u inductie waarde van primer kant te verhogen tot lage frequentie gedrag te houden, zelf resonantiefrequentie van de primer zal inductie daling van de frequentie van belang. (Zeker)

2 - Het gebruik van ferriet dubbele diafragma transformator.Bij deze methode verliezen hoger zullen zijn dan maar lage frequentiebereik misschien beter worden gecontroleerd.

Naar mijn mening met Epcos (voorheen Siemens-matsuhita) transformatoren is beter.Omdat ferriet te vinden met dezelfde karakteristiek en productie binnen een zelfde relibility is veel moeilijker.

Op deze manier zijn er enkele beperkingen, zoals de frequentie respons kan niet plat worden als gewenst en impedantie verhoudingen kunnen veranderen door frequentie.

Inderdaad ontwerpen van een balun transformator die zal werken in een zeer brede band frequentiebereik is echt moeilijk.

Als u ontwerp transformator met de hand, ik vind het moeilijk om strakke paar krijgen tot 3Ghz, omdat een operatable volume.
Trouwens, Ferrecube (voormalig Philips) is een aantal goede hoge frequentie zacht magnetisch materiaal.

M / i / n / i / c / i / r / u / i / t / s RP-2-30 heeft betrekking op 10MHz tot 3GHz.Zijn op hun website.

Kan niet vinden minicir RP-2-30 of een Data sheet regardig dit

transformator misschien de naam verkeerd gespeld

Is het een balun transformator Ik moet 50 tot 200 ohm impedantie converter

kunt u plaatsen link naar de data sheetbedanktbobi

Er zijn een paar ratio 1:4 impedantie transformatoren op Minicircuits, maar de breedste BW wat ik heb gevonden is 10-1900 MHz (3 dB BW).Controleer op hun website (deel TCM4-19), of kunt ude gebruik de link:

http://www.minicircuits.com/cgi-bin/tranfrmr?model=TCM4-19&bv=4

groeten, Al

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back