Need ATX voeding Repair Manual

S

Strange Problem

Guest
Hallo, ik heb een Reparatie / Service Handleiding voor ATX voeding. Het zal meer helpen als het gaat om een schema op basis van Made by China ATX Voeding. Want in mijn land - China gemaakt ATX voeding beschikbaar is. Als iemand dit, dan kunt u met mij te delen .......... Dank.

Ik ben me bewust dat niet is het antwoord dat je verwacht, maar de meeste problemen met betrekking tot voedingen zijn statistisch geconcentreerd in te schakelen apparaten (IGBT, MOSFET) of bij de Fuse. + + +

Bedoel je "pin out", in plaats van "wijzen?" Als pinout, [URL = "http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml"] deze [/URL] zou moeten helpen. Als spanningen, laat het me weten, ik heb wel een schema van een typische ATX rondslingeren. John

Bedankt Andre voor uw antwoord. Ja, je hebt gelijk. Ik ben geconfronteerd met Schakelen probleem met een ATX PSU. Deze PSU heeft opgebrand 13.007 Transistor en de Base fusing weerstand 10 ohm. Ik heb ze vervangen, maar het is nog steeds niet starten. Ik heb gecontroleerd rest van alle onderdelen van de PSU Behalve in Controller sectie Weerstanden. Maar in de Controller sectie - ik krijg 5VSB en 5V PS-ON. Maar toch werkt niet. Zelfs ik heb veranderd IC TL494 en de LM339 ook ...... maar alle de hagel ..... Het luistert niet naar mij. Wat zal ik nu doen?? Waarom is het niet overschakelen??

Had u bevestigd wat laden output? Een minimale stroomverbruik is vereist om SMPS werkt. (Ik vraag alleen maar om te certificeren) + + +

Ya .... Ik had geprobeerd met ook. Ik heb bijgevoegd een ASUS CD-ROM 52X. Maar geen hoop .......

Thumbs up dude

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht Geplaatst op 01:36 ---------- Vorige post was op 01:33 - --------</span></span>
ATX voeding
Met heel veel dank mister RF . Ik heb Thumbs up, maar hoe kan ik je Points ...

Ok, OK ... Thanks Dude ...... Ik hoef niet meer Schematische ...... Dit zijn genoeg voor mij. Maar heb je enig repareren Guide of handleiding?

Hoe zit het met''+12 V 'voeding van de stand-by circuit (meestal voor een waarde van 15-25V), te worden toegepast voor de bestuurder gedeelte, heb je meten? Eventuele spanningen op TL494 pinouts?

Hier is het meten van de spanning .... Weergegeven in de onderstaande afbeelding ....

Moet Q4 & Q5 te controleren. Ook, om er zeker van te veranderen condensatoren C9/C10, check componenten: R6/R7, R10/R11, D4, D3. PS: input Power ON = laag: smile:

Ik heb gecontroleerd Q4 en Q5 C945 - Beiden zijn prima. C9/C10 zijn 2.2μF/50V - Deze condensatoren lijkt OK. Zal ik veranderen wel? Er is geen R7 en R11 weerstand. Ze hebben slechts een fusing weerstand 10Ω Wat is in de basis Transistor de R6 en R10. Maar ze hebben gebruik gemaakt van twee signaal / Crystal Diode in plaats van een diode. Ze zijn D3/D4 en D5/D6. Ik heb gecontroleerd hen. Ze zijn OK. Nog steeds Moet ik deze 10Ω weerstand en D3/D4 en D5/D6 Crystal Diode (1N4148) veranderen? En ja je hebt gelijk. PS-ON spanning lijkt laag te zijn. Ik heb de gemeten spanning en het is 4.8V. Maar er is geen Condensator met de PS-ON noch enige Transistor. Zal 4.8V zijn probleem voor de PS-ON? Hoe kan ik de spanning van PS-ON te verhogen tot 5V? En een ding moeten we aandacht geven in de vorige post. Dat is DTC (Dead Time Control) Spanning van pin4 van de TL494. Omdat het Datasheet DTC zal 3.3V (maximaal) bij Zero Duty Cycle. En OV bij Max. Duty Cycle. Hier is het zien 3.2V. Is Zero duty cycle betekent dat PS-OFF Conditie?

Ik ben veranderd al die condensatoren, diodes en Transistor door een nieuwe. Maar nog steeds de voeding is niet actief. Wat zal ik nu doen? Gelieve Response ........... Ik wacht op uw antwoord ......

PS_ON moeten geaard zijn voor de levering in te schakelen .. Doet me om te zien dat het schema werd gedaan op AMIGA:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back