NEED A doorgeven aan DRIVE hoge spanning (240 V)

S

SISWANTO

Guest
Dear All,
Ik heb een relais te rijden neon lamp 240 volt (inductief)
Ik had slechte ervaring met relais boord, omdat inductieve belasting.
please help me.Salam
Siswanto

Ik vind dat je het berekenen van de stroom van de lamp en dan kun je kiezen voor de relais dat combatable is met het

Als u problemen heeft met relais hebben gebruik maken van een solid state relais (schakelt bij nul-kruising).
U kunt SSRelays kopen, of u bouwen een Kand.
Een selectie van voorbeelden van solid state relais kan hier worden gevonden:
http://www.discovercircuits.com/S/solidstate.htm
Groeten,
IanP

sami123qa wrote:

Ik vind dat je het berekenen van de stroom van de lamp en dan kun je kiezen voor de relais dat combatable is met het

U gebruikt diodes antiparallel om het relais om het te beschermen tegen spanningspieken wanneer u het relais af, correct?

Hallo,
Het klinkt voor mij alsof je een solid state relais aan boord gebruikt.Inductieve belastingen mogen niet toestaan dat deze relais te schakelen.Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat een mechanisch relais vast komt te zitten als contacten niet zijn gelast.
Antiparallel diodes zijn een must rijden mechanische relais toch.Mount zij dicht bij de relais spoel om te voorkomen dat het uitschakelen energie reizen op uw bord.
BTW, neem ik u talkink over een soort van neon teken .....Neon lampen zijn usuallly een zeer hoge resistieve impedantie.

Met vriendelijke groet

Relais zijn een slechte zaak voor inductieve belastingen schakelen.

Misschien kunt u overschakelen dit met een triac en een speial RC-netwerk.Maar we schakelaar in een professioneel product met MOSFET's op 90 ° na nuldoorgang spanning (== nuldoorgang stroom) dan is er geen energie in de inductieve belasting en je hebt geen spikes (wij schakelen afsluiters met AQY214EHA).

Gomez

proberen om een kleine waarde condensator (nF) over de relaiscontact aansluiten, moet het verminderen vonken over relais contacten met inductieve belastingen.

goedkopere subustitue aan solid state relais is een triac en een optotriac set.Triac kan worden als de BT138 en de opto als MOC3021.De opto datasheet is zeer behulpzaam.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back