ncverilog sneller is dan vcs?

G

gaonkc

Guest
ncverilog sneller is dan vcs?

Ik voer de simulatie met dezelfde omgeving en test case, de ncverilog is drie keer sneller dan VCS.

Wat zijn over jou?

Ye,

Het
is waar.Tijdens poort-niveau simulatie, NC is sneller dan VCS zichtbaar.

Misschien zijn de twee instrumenten maken gebruik van verschillende volgorde om te gaan met de opdracht de verschillende soorten van simulatie.

Iedereen kan ons een detail reden?

Bedankt

AlexWan schreef:

Ye,Het is waar.
Tijdens poort-niveau simulatie, NC is sneller dan VCS zichtbaar.Misschien zijn de twee instrumenten maken gebruik van verschillende volgorde om te gaan met de opdracht de verschillende soorten van simulatie.Iedereen kan ons een detail reden?Bedankt

Hoi,
Ik
heb gehoord dat NC enige keer sneller dan VCS voor poort-niveau en vice versa voor RTL.Maar hier zijn enkele punten:

1.Beide NC & VCS hebben cyclus evenals evenement gebaseerde algoritmen - anders kunnen ze niet simuleren willekeurige verilog code.
2.Zij in dienst hebben sommige heuristiek toe te passen cyclus / evenement en dat zou kunnen maken van dit soort verschillen.
3.Tijdens VCS loopt, zie je "ACC / PLI vermogens ingeschakeld voor het hele ontwerp" soort berichten tijdens het starten?Als dat zo is proberen vast dat de eerste - dat kan je 2 tot 4x bespoedigen binnen VCS.

Succes
Ajeetha
--
www.noveldv.com
Geïnteresseerd in deskundige PSL / SVA opleiding in Bangalore?Bezoek www.noveldv.com / cvc.html

Thomson schreef:AlexWan schreef:

Ye,Het is waar.
Tijdens poort-niveau simulatie, NC is sneller dan VCS zichtbaar.Misschien zijn de twee instrumenten maken gebruik van verschillende volgorde om te gaan met de opdracht de verschillende soorten van simulatie.Iedereen kan ons een detail reden?Bedankt

Hi aji_vlsi,
Kan je me een gedetailleerde methode om de simulatie tijd binnen vcs in Gate-niveau simulatie met sdf terug annotatie.

Bedankt,Toegevoegd na 4 uur 49 minuten:Hi AlexWan,

De cyclus is exit?
Het is niet in synopsys handleiding.

en je moet vergelijken met deze twee met de nieuwste versie.Ik voel me VCS is sneller.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back