Natuurkunde achter metalen steken!

K

kvsidhi

Guest
Hoi,

Ik zou graag willen weten wat de natuurkunde achter brede metalen steken in de ASIC-fabricage.
Is toch dit metaal steken helpt bij het wegwerken van EM problemen.
Zo ja, Laat het me weten hoe het is?

Elk document is meer nuttig.

Groeten,
-Sidhi

Metal slots op brede metalen gebieden voorkomen afglijden van het metaal als het onder stress.We hebben gedaan wat metingen met en zonder sleuven en zag echt de draad bewegen.Documenten moeten worden gevonden door de FAB.

Heeft niets te maken met de afbraak van de metalen themselve.Het voorkomt delaminatie van de flowglass van het metaal op metaal breed gebieden.

Ik denk dat dit is gedaan om electromigration te voorkomen.kunt het type "electromigration" in google en vindt u een aantal interessant links.

Ik denk dat er elektro-manetic theroy uitspraak.

Capaciteit, inductie, weerstand.Zij zullen volgen maxewell vergelijking of zijn eenvoudige vorm, dwz telegraaf vergelijking of quasi-statische vergelijking.

Beste,

philewar

Voeding lijnen in een chip zijn ontworpen om zeer groot te worden zodat EM en weerstand effecten worden geminimaliseerd.Er is echter een probleem met zeer brede metalen lijnen die optreedt wanneer de temperatuur van de chip tiseerde hoog genoeg om de metalen te signigicantly uitgebreid veroorzaken.

Als het metaal breidt herhaaldelijk met genoeg kracht, de metalen
zal vernietigen de isolatie en passiveren laag die de bescherming van de wafer.Verontreinigingen en deeltjes zullen werken hun weg naar de chip, reageren met de verschillende materialen, en veroorzaken de chip te mislukken of werken onbetrouwbaar.

Om dit te verhelpen, zijn lay-out ontwerpers nodig om sleuven en gaten gebracht in het metaal op regelmatige tijdstippen.

De oorsprong van deze regel wordt gevonden door de vergadering door de hoge temperatuur in de montage.

Electro-migrition meestal gebeurd in de macht grond.Zijn echter metalen slots nodig voor alle metalen draden (als de grootte van de eisen is voldaan).Mimosa gaf een profoud / volledig antwoord ..

Slots in metalen zijn erg belangrijk om hulp te wijten aan stress Matal dilatatie veroorzaakt door een stijging van de temperatuur

temporature is ook een van de belangrijkste overwegingen.

Voor zover ik weet, nog een andere reden voor metaal sleuf is om de stress schade te voorkomen tijdens wafer dobbelstenen snijden en verpakken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back