K
kaixiang
Guest
Hi guys,
Ik ben het opbouwen van een positie detector met behulp van fotodiode.
Mijn idee was ik twee of drie lijnen van de fotodiode te AT89S8252 microcontroller.
waarbij elke lijn van fotodiode bestaan uit 4 fotodiodes en een referentie van de fotodiode wordt gebruikt als referentie fotodiode om de wijzigingen van de andere fotodiode te baseren op de huidige zonlicht te bepalen.
Nu is mijn vraag is hoe sluit ik de fotodiode samen.
Eerst heb ik geprobeerd om gebruik van een LM358 (dubbele comparator) te vergelijken.-> Succes
Toen ben ik verder met twee LM358 om te vergelijken -> Fail
Bijgevoegde hieronder is het schema van mijn twee LM358 Circuit.
Iedereen weet wat gebeurt er met mijn circuit?
of heeft u een beter idee te krijgen naast het gebruik van de comparator?
De fotodiode datasheet toont aan dat de maximale omgekeerde spanning van -0,5 tot 12V.Hoe kan ik het bereiken van de spanning van 5V?Do i need pull-up weerstand of een ander ding?
wanneer deze niet is aangesloten op voeding, ik meteen de spanning van de fotodiode te controleren simpelweg door het aansluiten van de anode en kathode van multimeter en de waarde krijg ik 330mV.
Zou echt waarderen iedereen die me helpen.
dank u!
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid
Ik ben het opbouwen van een positie detector met behulp van fotodiode.
Mijn idee was ik twee of drie lijnen van de fotodiode te AT89S8252 microcontroller.
waarbij elke lijn van fotodiode bestaan uit 4 fotodiodes en een referentie van de fotodiode wordt gebruikt als referentie fotodiode om de wijzigingen van de andere fotodiode te baseren op de huidige zonlicht te bepalen.
Nu is mijn vraag is hoe sluit ik de fotodiode samen.
Eerst heb ik geprobeerd om gebruik van een LM358 (dubbele comparator) te vergelijken.-> Succes
Toen ben ik verder met twee LM358 om te vergelijken -> Fail
Bijgevoegde hieronder is het schema van mijn twee LM358 Circuit.
Iedereen weet wat gebeurt er met mijn circuit?
of heeft u een beter idee te krijgen naast het gebruik van de comparator?
De fotodiode datasheet toont aan dat de maximale omgekeerde spanning van -0,5 tot 12V.Hoe kan ik het bereiken van de spanning van 5V?Do i need pull-up weerstand of een ander ding?
wanneer deze niet is aangesloten op voeding, ik meteen de spanning van de fotodiode te controleren simpelweg door het aansluiten van de anode en kathode van multimeter en de waarde krijg ik 330mV.
Zou echt waarderen iedereen die me helpen.
dank u!
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid