Na probleem combineren LNA, mixer & VCO

D

dexing

Guest
Im bezig met een ontwerp van de front-end van RF-ontvanger.Ik heb het ontworpen LNA, mixer en VCO volgens mijn eigen waarde door te verwijzen naar de tutorial van rfic.co.uk.De oefeningen zijn CMOS Gilbert Cell Mixer, CMOS algemeen Bron LNA en LC Oscillator Tutorial.De simulatie van de individuele vormgeving is geen probleem, maar probleem doet zich voor na te combineren.

De output van mixer na een bandfilter filter was niet het verschil tussen LNA & VCO.De output is nog in orde met LNA alleen aangesloten op de mixer.Ik probeerde het invoeren van 2,5
GHz voor LNA en 2.25GHz voor VCO.Maar de productie werd 4.097GHz die dezelfde is als gemeten in LNA maar verschilden van mijn input van 2,5 GHz.Ik vond dat de oscillator-modus moet worden ingeschakeld voor VCO simulatie, maar niet voor LNA.In feite ik dun echt begrijpen de instellingen voor simulatie.

Im zeer nieuw in RF en heeft nooit iets dergelijks gedaan.Ik wil je wat adviezen door middel van dit forum ...

Thanx

Welk instrument is dit?
Mogen wij weten het voorbeeld kan worden locatie.
Gelieve uw ontwerp indien mogelijk.

im gebruik van advertenties voor de simulatie.De voorbeelden die ik gevolgd werden verkregen uit www.rfic.co.uk.Bijgevoegde hier is mijn opzet en problemen geconfronteerd.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Het lijkt we een hoop werk te komen ...

Ten eerste: LNA Mixer SIM.U hoeft geen gebruik van een lokale oscillator voor de Gilbert cel.Dit is verkeerd voor de goede werking mixer.
Verder is de vertekening van de Gilbert cel is verkeerd en 18V in de LNA is zeer hoog!Het is niet duidelijk hoe je bevooroordeeld de Mixer huidige spiegel.

Mijn eerste suggestie is het uitschakelen ingangssignaal en verifiëren bias van alle transistoren in uw route.

Menger wordt gebruikt om het signaal naar een andere frequentie-band.

Wat verwacht u van eerste simulatie?Waarom deed je het op deze manier?

(er is
nog veel meer te zeggen over andere schema's, maar ik zou willen gaan stap voor stap)

Mazz

Het ziet ernaar uit dat RF ingangsvermogen is verschillend in beide gevallen.
Mag ik u vragen om de zap-bestand van dit project?

wat is het gebruik van lokale oscillator in de mixer?Ik heb hier mijn simulatie van de mixer alleen.Im gebruik van 1.80V voor LNA, niet 18V.Ik liep de mixer en LNA simulatie individueel en ik was in staat om de juiste verkregen resultaat, dus ik deed het 'eerste' simulatie te zien of de mixer goed functioneert.De mixer output moet het verschil tussen LNA & VCO ben ik gelijk?(na de bandfilter filter).Ik
kom kijken naar de vertekenende opnieuw ...

Ik stel de RF ingangsvermogen te 30dbm voor beide gevallen ...

Thanx

OK, we hebben de eerste stap.

Ik heb geen ADS intalled, dus ik kan niet kijken naar je schema's, maar nu de dokter is duidelijk en ik heb begrepen hoe de mixer is partijdig en het werkt goed.10 dB Gain en 10 dB NF is een gemeenschappelijk resultaat.

Om terug te komen op uw vraag (wat is het gebruik van de LO in de mixer) is het duidelijk uitgelegd in de inleiding van de tutorial hebt u gezegd, en u heeft gelijk, in dit geval, de output mixer freq is het verschil tussen RF en LO.Maar als je gesimuleerde LNA en Mixer u hebt verwijderd van de LO, dat is verkeerd.

18V probleem: Ik verwees naar LNA ingangssignaaltype piek niveau.Wees ervan bewust dat u toegepast 30 dBm (dat geeft je 18V piekniveau) in LNA dat te groot is.
Wanneer u de simulatie van de mixer u toegepast-30dBm, dat is meer juist.

Mazz

Ik heb nu veranderd de RF-ingang bevoegdheid tot -30 dbm en rende de simulatie samen met LO (VCO) en LNA.Het resultaat is hetzelfde als het vorige resultaat.Is mijn verbinding tussen mixer, VCO & LNA correct?

Thanx

Merry Christmas ~ ~ ~

Merry christmast aan u, Dexing.

Nu zijn we gekomen tot de laatste (en grootste probleem) deel van het probleem.

In VCO stand alone simulaties, u laat de simulator vinden freqs van VCO oscillaties.
In de Mixer (of in LNA Mixer) u de oplossing freqs.

Putting beide (VCO en LNA Mixer) samen, wat te doen?

Ik heb het gedaan de laatste tijd een aantal (5?) Jaar geleden, maar ik probeer te onthouden:
1.Eerste oplossing voor het volledige circuit met NO-RF-ingang (op LNA) als een oscillator.U moet vinden op VCO uittrilling knooppunten (en niet op het mengpaneel output) een zeer vergelijkbaar signaal van de VCO stand alone simulatie (Het zal verschillen alleen omdat nu heb je een andere belasting op tank. Als er een groot verschil, moet u een buffer tussen VCO en mixer, dit is altijd in real-modellen).Print de exacte OSC freq.

2.In een tweede simulatie (vergelijkbaar met de LNA Mixer simulatie) die als 1e toon (die overeenkomen met LO) in het HB de vorige opgeslagen VCO uittrilling freq en activeert RF signaal op LNA-ingang, maar schakelt de oscillator analyse.
Op deze manier de simulator moet zoeken naar een juiste oplossing voor VCO en superimposes op de RF-signaal.
Ik hoop dat ik mij goed herinner.

Een algemene suggestie is het plot HP oplossingen in freq domein te zien duidelijk freqs bijdragen.

Een andere mogelijke oplossing is het gebruik van tijdelijke in plaats van HB.In voorbijgaande hoeft u niet vooraf freqs, u hoeft alleen maar om een storing van VCO om deze te laten draaien.Het duurt langer om de steady-state (HB geeft je direct de steady-state oplossing), maar kan bijdragen tot een debug het circuit.

Max

Hi dexing,
Ook ik waargenomen hetzelfde.Toen we op OSC modus dan simulator is niet gelet op de excitatie door de RF-ingang stroombron.
Toen ik klossenpees deze controle dan alleen het herkennen van de input RF macht.
Ik denk dat in OSC modus kan worden voor interne controle mogelijk oscillerende modus frequenties.

Hoi
Ik was meteen voor enkele dagen ~ ~ ~

Mazz, i gaat het resultaat van de simulaties u noemde.Maar eigenlijk i dun echt begrijpen de tweede simulatie.Wist u dat ik de plaats van de LO met een signaal generator waar het signaal is hetzelfde als het signaal ik verkregen uit de stand-alone simulatie van VCO?n I couldnt vinden met behulp van de plot freq domein: p

kspalla, betekent dit dat het niet mogelijk te simuleren beide tegelijk?

dexing

sorry maar misschien Ik
wasnt ook duidelijk.dexing schreef:

Maar eigenlijk i dun echt begrijpen de tweede simulatie.
Wist u dat ik de plaats van de LO met een signaal generator waar het signaal is hetzelfde als het signaal ik verkregen uit de stand-alone simulatie van VCO?

Happy New Year ~ ~ ~

Ik heb een andere simulatie, maar nog steeds met enige probleem.Wat de natuurlijke trilling freq van VCO u vermeld, is er een controle-spanning die de trilling freq, dus ik laat de spanning drijvende zonder enige waarde.Is dit de manier is om de natuurlijke OSC freq?Voorheen ik de LO te 2.5G, want ik wilde de IF te 250HMz.

Thanx

Het antwoord op je vraag is:
-als u over de VCO neer op een freq dat wordt beheerst door VDD2 (in uw schema).
-wat ik bedoel als "natuurlijke" freq is degene die u verkrijgen zonder te forceren op 2.5G.Als u LO op 2.5G de oplossing die de simulator van oordeel is verkeerd voor de VCO.

Heb je gemerkt dat:
figuur 2.OSC freq 2.545
figuur 3.OSC feq 2.272 - is veranderd als gevolg van de hogere parasitaire dop vanwege Gilbert cel belasting.Dit is uw REAL uittrilling freq.Als u wilt dat uw VCO te run@2.5G u moet bewegen controle spanning (VDD2) van deze simulatie in voor het verkrijgen van 2,5 GHz.

cijfers 5 & 6.Geen zin voor mij.Als u de OSC analyse en gebruik alleen LNA freq (we noemen het FRF), de simulator kan vinden alleen de FRF oplossing.Het lijkt zeer vreemd voor mij dat de simulator convergeert correct.In ieder geval is dit niet de echte oplossing.

figuur 7.Ik begrijp het niet.

Wat moet je nu doen, in mijn advies is:
1.vinden de VDD2 dat u 2.5G in volledige route (OSC ingeschakeld).Maak een notitie van de exacte OSC freq (tot Hz of lager), kunt noemen Fosc

2.disable het OSC en het gebruik twee tonen in HP, Fosc en FRF.De simulator lost het circuit voor de twee freqs en hun lineaire combinatie (ingesteld door max orde, gebruik 4 of 5).In deze simulatie vindt u de juiste Signa op IF.

Gelukkig nieuwjaar.

Mazz

Hi Mazz
Juz Ik begon mijn nieuwe semester n werd bz met andere middelen ...

daadwerkelijk i dun begrijp heel goed het "uitschakelen van de OSC 'die u noemde.u betekent het uitschakelen van de OSC analyse?als ik het dan zal het resultaat hetzelfde als in figuur 5
en 6 Ik heb eerder.

Thanx

Ja ik bedoel uitschakelen OSC analyse.

"Als ik het dan zal het resultaat hetzelfde als in figuur 5
en 6 Ik heb eerder":
Dit is niet correct.
Lees mijn suggesties.U gebruikt slechts een toon in vijgen 5 & 6.

Mazz

Ik heb nu twee tonen voor de simulatie.Maar ik nog couldnt get de juiste uitgang IF.Is er nog fouten in mijn simulatie?

Thanx

Ziet u convergentie probleem bij het uitschakelen van OSC modus?
Ik niet meer weet hoe het OSC haven gedraagt is OSC-modus is uitgeschakeld.Proberen te verwijderen.

Mazz

Hoi
Im really sorry voor 'verdwijnen' voor
zo'n lange tijd ...

Het verwijderen van de OSC Port is net zoals het uitschakelen van de OSC-modus, de resultaten zijn hetzelfde.Wat is een convergentie probleem?
Is de DC spanning te gaan op het mengpaneel van LNA n VCO invloed op het resultaat?De DC spanning van VCO is gevonden worden 0.946mV terwijl LNA is 0V.

Thanx

RF-ingang systemen.

Er is een algemeen probleem met simulatoren voor het combineren van de LN, Mixer en Oscillator in de meeste simulatoren.Het is de eerste een juiste manier te simuleren en optimaliseren van de 3 fasen alleen, en nooit veronderstellen signalen met meer dan-40dBuV te vermijden compressie en verzadiging.Ook lopen alle S-parameters op hetzelfde station voor de LNA en de mixer.Wat zijn de DC stromen en spanningen, en wat transistoren (gieterij) gebruikt u?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back