Mutiple 7 segment in lange reeks

N

neroburn

Guest
Hallo allemaal,

Hoe kan ik de uitvoering van mutiple elkaar met behulp van PIC.De display heeft 1 meester en 5 slaaf.Als we elkaar in het aantal kapitein, de slaaf moet hetzelfde nummer.het probleem hoe te maken als het bereik van tussen de display is lang.en ik wil op het minimaliseren van de bedrading en de poort gebruikt.Please help me ...

neroburn schreef:

Hallo allemaal,

Hoe kan ik de uitvoering van mutiple elkaar met behulp van PIC.
De display heeft 1 meester en 5 slaaf.
Als we elkaar in het aantal kapitein, de slaaf moet hetzelfde nummer.
het probleem hoe te maken als het bereik van tussen de display is lang.
en ik wil op het minimaliseren van de bedrading en de poort gebruikt.
Please help me ...

Dus, als ik gebruik wil maken van de I2C-protocol om elk van disply ... Is het signaal genoeg is om het doorsturen van de gegevens?Zo niet, hoe kan ik het ontwerp zodanig zijn dat alle MCU kreeg het signaal .. Dit scenario gebruik ik een MCU voor elke disply.1 Master 5 slaaf.voor de afstand ongeveer 100metres

I2C is niet echt voor de lange afstand, zal ertoe leiden dat u problemen als u probeert meer dan een paar meter.

Pranam77 is terecht,
de meeste microcontrollers hebben seriële poorten (UARTs) en alles wat je hoeft te doen is deze link.U kan een daisy chain hen (A-feeds B, B-feeds C, C-feeds O enz.) of je kan gebruik maken van een gemeenschappelijke bus te voeden ze allemaal.

Persoonlijk zou ik kiezen voor RS422 die gebruik maakt van dezelfde hardware als RS485, maar het lijkt uw aanvraag wordt alleen voederen informatie uitgaande van de slave geeft dus de complicaties van RS485 gegevens botsingen zijn irrelevant.

RS422 en 485 zijn beide nominaal tot 4000 voet (ongeveer 1.25km) dus volop veiligheidsmarge als je ze kunt gebruiken.Ik gebruik RS422 en goedkope CAT-5 kabel over afstanden van enkele honderden meter, zonder problemen.

Brian.

betwixt:
Je zei dat ze keten ... Dus dit betekenen dat we behoefte aan twee usart module op dezelfde tijd .. ik
ben ik gelijk?

Aantal

UARTs hebben een input en een zendknop uitgang.alles wat je moet doen is af te halen de byte uit de ontvanger en doorgeven aan de zender, zodat deze beschikbaar is naar de volgende module van de lijn.U ook gebruik maken van de byte voor de actualisering van de huidige module natuurlijk!

Zoals:

<master TX> ---- <module Een RX.....module Een TX> ---- <module B RX.....module B TX> ---

als dat zinvol is.

Brian.

Hai

De beste oplossing is draadloze communicatie.

Aangezien alle 5 slaven delen dezelfde gegevens, een zender en 5-ontvanger zou het werk doen.

U kunt gebruik maken van UART voor communicatie met lagere snelheden

Groeten
Nandhu

Brian:
Ok .. ik heb je punt .. Wat ik eigenlijk bang is dat ik gebruik de telefoon als mijn medium voor connectiviteit tussen PIC ... Dus gewoon met behulp van eenvoudige UART kunt deze job done.It is recht?
Ik las een artikel, ze maken gebruik van de RS422 0r 485?Dus hoe dit protocol kunnen uitvoeren indien alleen gebruik 18f452.Is het je deze module gebouwd binnen?

U kunt mogelijk gebruik telefoonkabel maar normaal de draden lopen rechtdoor en evenwijdig aan elkaar.Het is beter om gebruik gedraaide draden als deze een betere ruis immuniteit en stralen minder interferentie.

De UART in de 18F452 is perfect op OK om te produceren en te ontvangen van de gegevens, maar het geeft je alleen een signaal tussen grond-en VDD (5V?) En kan het aanbod zeer weinig stroom.De belasting capaciteit van de kabel zal het moeilijk maken om de chip te rijden, tenzij uw gegevens snelheid is erg laag.Het idee van RS422 is dat u het signaal van de zuivere TX pin en diervoeders in een RS422 driver IC, ik type ADM488 maar er zijn veel verschillende types op de markt.Deze chip zet het signaal in twee uitgangen, identiek, maar is omgekeerd, is het niet.Deze gaan de kabel aan op een andere chip op de volgende module die converteert de twee signalen terug naar een weer, klaar om naar de PIC RX pion op die module.De ADM488 en soortgelijke chips hebben een zender (converteren naar RS422) en een ontvanger (RS422 omzetten naar TTL-niveau) in dezelfde 8-pins pakket.

RS422 geeft twee belangrijke voordelen:
1.omdat de twee signalen gelijk zijn, maar tegenover het gecombineerde magnetische velden die zij produceren, zal opheffen, wat betekent minder interferentie uitgestraald.
2.de ontvanger een negatief signaal en voegt het toe aan de andere kant.Dit betekent dat elke interferentie opgepikt langs de draden, die zal gelijk zijn aan beide draden, wordt opgeheven.Met andere woorden, common mode ruis geëlimineerd.

Dat geeft u de reden waarom gedraaide draden werkt beter.Hoe dichter ze bij elkaar, hoe groter de kans dat ze delen dezelfde magnetische velden, zodat de annulering effect is meer compleet.

Brian.

betwixt:
Dus dit kan een schijf op 5 Slave tegelijk, hè?
Geen behoefte amplfication ...??

I (f u RS422 kunt u gewoon link dezelfde twee draden en gegevens tussen eenheden. Informeer bij de RS422 driver datablad omdat het kan verschillen tussen de fabrikanten, maar de ADM488 kunnen rijden 32 ladingen meer dan 4.000 voet (ongeveer 1.25Km ).

Als u daisychain ze je dat de afstand tussen de modules en in theorie kan je kettingindexcijfers ze altijd.het enige nadeel is een korte vertraging als de gegevens worden overgedragen naar de UART ontvangen, registreren en terug te zenden via het register.De vertraging zal accumuleren als u meerdere modules, maar als je een snelle gegevensoverdracht tarief en uw processor kloksnelheid vrij snel, de vertraging zou niet gemerkt tot vele eenheden waren geketend.

Overigens, je gebruikt het woord 'versterking', dat is niet het probleem hier.Hoewel er enige signaal verlies langs de kabels, de reden voor het gebruik van RS422 is niet ter bevordering van de amplitude, zijn om de stijgende en dalende randen van de 1's en 0's zo schoon mogelijk zijn.Aangezien de kabel lengte is toegenomen, de randen worden afgerond en het tijdstip waarop de ontvanger bepaalt of de spanning hoog genoeg is om een'1 'en laag genoeg om een'0' begint te verschuiven.Dit resulteert in de bits zoekt uit positie en uiteindelijk bereiken ze het punt waar de gegevens niet nauwkeurig kan worden teruggevorderd.De schuine randen ook problemen omdat de buurt van de cross-over punt tussen 0 en 1 spanning er hoogste risico van geluidsoverlast veroorzaken een valse beetje te verschijnen.Met behulp van differentiële signaal en goede zenden en ontvangen van circuits zoals die in RS422 ICs sterk zal verlagen van deze risico's.

Brian.

Dus als ik de telefoon lijn gedraaide draden, het
is hetzelfde resultaat?

Het kan helpen, zal je waarschijnlijk vinden de telefoondraden werkt ook als ze niet gedraaid.

Kijk CAT-5 netwerk kabel om te zien hoe het moet draaien.Het hele idee is dat door te draaien dat ze altijd dicht bij elkaar en beide draden zal halen dezelfde storingen.Als zij dezelfde storing (geluid) en je invertsuiker een van de signalen van de ontvanger, dan voeg ze samen, krijg je twee keer de gewenste signaal (niet vergeten dat de zender al ondersteboven een van de draden) en de intrekking van het ongewenste signaal.Als de kabels worden blootgesteld aan verschillende hoeveelheden van de storing, de annulering wordt minder effectief.

Brian.

Dus de RS422 is een hardware-interface .. de code binnen MCU net hetzelfde als standaard UART?

Ja, sorry als ik het niet maken dat duidelijk.

Alle UART code doet is ontvangen en zenden exact zoals normaal.De RS422 is slechts een methode voor het veilig vervoer van de gegevens over lange afstanden.

Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back