multipath fading matlab code nodig

M

Mukul

Guest
wanneer elk orgaan zijn multipath fading matlab code
en er categorie specificatie (A, B, C) voor draadloze kanaal
stuur deze dringend of suggereren een koppeling

hi Mukul,

Ik lijkt te vergeten dat Mathworks heeft Simulink-model van de communicatie-systeem met de multipath fading kanaal.(niet 100% zeker)

Voor zover ik me herinner was het in een van de webinar door Mathworks ingenieur.(voor sommige van de webinars die u kunt downloaden van de code dus als je geluk hebt en als ik mij niet vergis u kunt downloaden van de Simulink-model van de fading kanaal uit aldaar)

U kunt controleren op de www.mathworks.com op hun gearchiveerde webinars

Met vriendelijke groet
Dora

Hoi,
Gebruik gewoon het model en je hebt meer controle over.Alles wat u geacht worden te doen is het toevoegen van twee fase verschoven signalen.Amplitude verandert niet veel.
BRM

Het maakt gebruik van deterministische kanaal modellering.in normale gevallen krijgen we verschillende multipaths uit verschillende richtingen en hun amplitude is ook verschillend.het definitieve signaal dat we krijgen is de som van alle signalen.de verspreiding van het Doppler-signaal is ook afhankelijk van de richting van aankomst.voor het nabootsen van de multipath u hoeft alleen te vermenigvuldigen met het kanaal coëfficiënten.Het geeft genormaliseerde waarden met een winst van kanaal 1.
functie [chancoef] = flatfadechan (M, V, nobits, FS)
% M is het geen van exp u wilt toevoegen, hangt af van de geen van multipaths bereikt u.meer de waarde van M beter het frequentiespectrum, maar het kost veel tijd om te simuleren, zodat het algemeen gebruik van ongeveer 10 tot 20.
% v is de snelheid, fs is samplingfrequentie, nobits is het geen van de monsters van kanaal coëfficiënt u wilt genereren
a = randn (1, M);
fdop = v * 100/54;
k = cos (2 * pi * rand (1, M));
theta = 2 * pi * rand (1, M);
tijd = 0:1 / fs: (nobits-1) / fs;
y = nullen (1, lengte (tijd));
voor i = 1: M
y = y exp (j * (2 * pi * fdop * tijd * k (i) theta (i)));
eindigen
chancoef = abs (y / sqrt (M));
terug

Welcome to EDABoard.com