MOSFET / BJT lekstroom

S

siegmar

Guest
Hallo mensen ik heb een klein probleem en misschien heeft iemand een betere oplossing. Een 15 nF condensator wordt geheven op 450 V. De condensator moet worden ontladen over een weerstand van 4,7 Mohm in 100 microseconden impulsen. Helaas, de Drain met de Bron lekstroom van het lichaam diode van de MOSFET's is te hoog! Is een hoge spanning BJT transistor een betere oplossing of ik heb simular problemen met de Lekstroom? Ik kan niets gevonden over dit Lekstroom in de data sheet's. Misschien is de High Voltage transistor FMMT 459 is het juiste onderdeel? De VCE (zat) is slechts 70mV, maar niets is geschreven over de lekstroom of ik ben blind. Ik moet enkele voorbeelden bestellen om te testen. Maar misschien ben ik verkeerd en een betere oplossing mogelijk is. IGBT zonder een Body Diode? Een andere oplossing is misschien een HV relais. Maar ik vond alleen maar een relais met 1 ms schakeltijd. Zijn sneller relais op de markt? Dank bij voorbaat en een mooie dag verder! Met het beste van alles wat Siegmar

Bedoel je, die willen de afvoer-on switch via de 4.7Mohm weerstand voor 100 microseconden intervallen? Dit kan te wijten aan de switch transistor uitgang capaciteit ingewikkeld zijn, kan het gemakkelijker om de transistor opereren als een stroombron. Ik zie een cut-off-specificatie die van FMMT459 datasheet echter. Er zijn ook kleine signalen MOSFET met een vergelijkbare lage cutoff-stromen, bijvoorbeeld BSS127. Je gaf geen specificatie, dus ik weet niet of ze passen. Mechanische relais hebben in het algemeen schakeltijden in een ms orde van grootte, en ze hebben meestal contact stuiteren daarnaast, met uitzondering van kwik bevochtigd contacten. Tot slot, ik ben niet bewust van klein-signaal IGBT, dat kan worden naar verwachting laag lekstromen hebben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back