MOS uitgangsimpedantie simulatie

W

waosai

Guest
Hallo allemaal, Ik heb een vraag over uitgangsimpedantie simulatie. Er zijn in principe twee manieren om sim uitgangsimpedantie van MOS-transistor of OP. De eerste is: gebruik een DC spanning / stroom die is aangesloten op het testpunt, stelt u de AC spanning / stroom tot 1V of 1A. Doe dan ac simulatie om de relatie van V / I. controleren Dit wordt vaak gebruikt in analoog ontwerp. De tweede is te doen SP-analyse en vind de ZM-of ZP parameter. Deze methode wordt gebruikt in ususally RF design. Dus mijn vraag is wat is het verschil tussen deze twee methoden? Kan ik SP-analyse gebruiken om sim uitgangsimpedantie van een MOS-transistor? Onlangs heb ik doe dit simulatie en krijg een zeer grote uitgangsimpedantie (~ 40 GOhm). Ik denk niet dat het een redelijke impedantie voor een gemeenschappelijk MOS transistor of cascode transistor of zelfs versterkt cascode. Kan iemand me helpen over dit onderwerp? Thanks a lot!

Beide methoden zijn gelijk. In beide gevallen aarding van de AC ingangssignaal en zorgt u ervoor dat de bias punt van uw circuit is overal correct is, dus je hoeft niet aan de input bias spanning. Persoonlijk heb ik liever de S-parameter analyse en i de ZM plot voor de impedantie. Zorg ervoor dat u goed instellen van de poort op uw uitgang (poort nummer, gelijkspanning). Hoop dat ik je geholpen, als je meer vragen terug te komen en het mij vraagt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back