MOS Transistor Scalling (analoog, digitaal, en gemengd)

J

jimjim2k

Guest
Hoi Hoe zit het MOS-transistor veranderen van de afmetingen van een bepaalde werken circuit met een technologie (bijvoorbeeld T1), wanneer de ontwerper besluit om te fuseren met een andere technologie (bijv. T2)? tnx

hehe, ik denk dat er geen algemene regel voor deze, moet je op maat het volgens u spec.

Krimpende een bestaand ontwerp op een bestaand proces is veel eenvoudiger. Als u werkt op een 0.35um proces, is het vaak mogelijk te krimpen tot een 0.30um proces (dom krimp) om meer apparaten te krijgen op een wafer en de kosten verlagen zeggen. De Fab of Foundry kunt dit meestal als ze al ervaring hebben of processen op een veel kleinere geometrieën. Dit vereist vaak weinig of geen ontwerp van interventie. Howver een werkend ontwerp te nemen met te zeggen: een stabiele 0.35um en te converteren naar bijvoorbeeld een 0.25um proces unreleated aan de 0.35um proces is waarschijnlijk niet werken zonder een aanzienlijke inspanning. De netto-lijst zou hoeven te worden getest op de nieuwe Spice modellen en interconnect-modellen en kunnen sommige selectieve vergroten of verkleinen van transistors nodig hebben. Dus het is waarschijnlijk het beste uit te gaan van het schema - het aan de nieuwe Spice modellen recharacterise, aan te passen waar nodig, dan re-lay-out. Dit zou beter gegarandeerd 1e pas succes.

Er zijn tools voor het veranderen. In feite kan geringe omvang krijgen lage kosten en hoge Chara.

[Quote = sunking] Er zijn tools voor het veranderen. In feite kan geringe omvang krijgen lage kosten en hoge Chara. [/Quote] Alsjeblieft Leg uit.

[Quote = jimjim2k] Hi Hoe zit het MOS-transistor veranderen van de afmetingen van een bepaalde werken circuit met een technologie (bijvoorbeeld T1), wanneer de ontwerper besluit om te fuseren met een andere technologie (bijv. T2)? tnx [/quote] Ik denk dat je dezelfde grootte met nieuwe technologie te gebruiken, dan simuleren. Dan optimaliseren.

ik wil weten hoe het circuit te optimaliseren met nieuwe model, ik denk dat dit het punt van het probleem. wou dat iemand geven wat advisize!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back