Monte Carlo voor de lokale mismatch ...

C

cliffj

Guest
Dosis iedereen weet betere methode voor het nabootsen van de lokale mismatch (differentila pair)?

. param vton5cd = agauss (0,5 e-3, 1) delvton5 = 'vton5cd sigma * 5e-3'
. param vtop5cd = agauss (0,5 e-3, 1) delvtop5 = 'vtop5cd sigma * 5e-3'

Boven de twee lijnen die ik gebruikt voor de Monte Carlo simulatie, en zeker dat ik
heb bewerkt op de specerij model bestand voor parameter dvtn en dvtp (delta-drempel spanning)
Maar ik vond de twee transistors zou afglijden dezelfde richting en nagenoeg dezelfde hoeveelheid onder dezelfde monte indexnummer (twee match NMOs input pair bijvoorbeeld), eventuallly lokale mismatch is niet gebeurd.Is er een handige methode die ik kan ook lokale mismatch gebeuren voor bepaalde transistoren?Beter niet te bellen twee verschillende model namen.Dat
is zo ingewikkeld als men wil specificeren teveel discrepantie lokale omstandigheden.

Cliff

Een andere truc is om variabele spanning generatoren in serie met th poorten en laten van omgekeerde polariteit.Laat ze Monte Carlo samen met de drempel spanning om een discrepantie tussen de transistoren.

De juiste manier is. param vton5cd = agauss (0,5 e-3, 1) delvton5 = 'vton5cd'
. param vtop5cd = agauss (0,5 e-3, 1) delvtop5 = 'vtop5cd'

Groeten

Hoi, maxwellequ

Sorry, maar ik zie geen verschil tussen de opdrachtregels.Misschien komt dat omdat ik vergeten te zeggen dat ik sweep sigma dc in mijn analyse.Maar ...elk goed voor de lokale mismatch simulatie?Kan iemand een betere methode of delen expericences in het nabootsen van lokale mismatch?Alleen glokale discrepantie kan worden gezien van de simulatie?

Cliff

Zoekt opnieuw naar uw eerste vraag betreft, kan het zijn dat u iets verkeerd ...Wanneer gebruik je de 'delvton5' en 'delvtop5' parameters?Ervan uitgaande dat u gebruikt HSPICE, de juiste manier van het definiëren van een willekeurige Vt verschuiving op een transistor (M1 in het voorbeeld hieronder) is:. param DeltaVt_m1 = agauss (0, sigmavalue, 1)
m1 drain gate bron ......delvto = 'DeltaVt_m1'

waar 'sigmavalue' is de Sigma (DeltaVt) voor de transistor die u overweegt.Elke transistor moeten. Param regel definiëren van haar eigen DeltaVt_m * parameter.

Dan moet u het uitvoeren van een Monte-Carlo-analyse.Bijvoorbeeld als je aan het doen zijn een DC-sweep, moet iets als dit (voor 100 Monte-Carlo Runs):

. dc vin start stop stap sweep Monte = 100

Als u wilt uitvoeren verschillende Monte-Carlo-simulaties met verschillende sigmavalue's dan moet u gebruik maken van de. Veranderen functies.Ik begrijp niet hoe kun je de sweep sigma op uw analyse ....

Groeten

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt voor de opdrachtregels in Monte Carlo.
Misschien kunt u hpsice 2001 handleiding, hoofdstuk 13 - page11 en 12.Dan kun je begrijpen waarom ik was met de opdracht die kant op.
. LIB TT
$ TYPISCHE P-CHANNEL-en N-CHANNEL CMOS BIBLIOTHEEK DATUM: 3/4/91
$ PROCESS: 1.0U CMOS, FAB22, verzamelde statistieken 3/90-2/91
$ Volgende distributies zijn 3 sigma VOLSTREKTE Gaussian
. PARAM
$ Polysilicon kritische afmetingen
Polycd = agauss (0,0.06 u, 1) XL = polycd-sigma * 0.06u
$ Actief laag Kritische Afmetingen
Nactcd = agauss (0,0.3 u, 1) xwn = nactcd sigma * 0.3u
Pactcd = agauss (0,0.3 u, 1) xwp = pactcd sigma * 0.3u
Slow Corner Skew Parameters
Snel Corner Skew Parameters Ffr
Typische Corner Skew Parameters Gaussian TT
SS
EE extractie Skew Parameters
pop.
IDS
Presterende Worst Case Analyse statistische analyse en optimalisatie
13-12 Star-Hspice Manual, Release 2.001,4
$ Gate Oxide kritische afmetingen (200 ångström / - 10a op 1
$ Sigma)
Toxcd = agauss (200,10,1) tox = toxcd-sigma * 10
$ Drempel Spanningsvariaties
Vtoncd = agauss (0,0.05 V, 1) delvton = vtoncd-sigma * 0.05
Vtopcd = agauss (0,0.05 V, 1) delvtop = vtopcd sigma * 0.05

hierboven werden uit hspice handleiding.Ik weet dat ik kan de delvt0 in. Model voor welbepaalde MoS transistoren.Maar vind je niet het
is een dergelijke ongunstige manier, want je moet er zo veel verschillende transistoren met behulp van hetzelfde model.En dit betekent dat je om de modellen weer voor verschillende transistoren als u wilt dat om de plaatselijke mismatch voor hen.Ik vroeg me af dat als ik kan veranderen het model parameter, bijvoorbeeld - het delvt0, door geen wijziging van het oorspronkelijke model.Aangezien dit model zou ook gebruikt worden voor andere transistoren.

Beste cliffj,

Ik keek erg snel naar het voorbeeld noemen (sorry geen tijd voor meer ...).Als ik het begrepen, dit is om gebruikt te worden door proces eng.om te zien wat is het effect van de (willekeurige) variaties op de parameters van de transistors.Dit is handig voor het maken van modellen van de "hoeken" van het proces.

Maar ik denk dat wat je wilt is voor het uitvoeren van een statistische analyse van een circuit dat je hebt.Als dit waar is, dient u gebruik te maken van de methode die ik eerder.U hoeft niet te definiëren verschillende modellen, maar moet u de Monte-Carlo parameters voor elke transistor (of een andere inrichting):

. param DeltaVt_m1 = agauss (0, sigmavalue1, 1)
m1 drain_m1 gate_m1 source_m1 ......delvto = 'DeltaVt_m1

. param DeltaVt_m2 = agauss (0, sigmavalue2, 1)
m2 drain_m2 gate_m2 source_m2 ......delvto = 'DeltaVt_m2'

....

Ik weet dat het vervelend te brengen Monte-Carlo parameters voor elke transistor, maar er is geen andere manier (als er een groot aantal transistoren is het beter om een klein programma om het te doen).Merk op dat, in het algemene geval de 'sigmavalue' hangt af van het oppervlak van de transistor (Pelgrom wet) ...
Merk ook op dat in een MOS-transistor zijn er ook verschillen in de 'beta' (bèta = u.Cox.W / L) en, in aanmerking voor deze moet u willekeurige waarden in de "W".

Groeten

hoe je de 'sigmavalue' van een proces lib, i didnot vinden in het proces-apparaat karakterisering verslag.
bedankt!

moet u mogelijk vragen voor meer informatie over het apparaat handboek, dat
is de enige plek geven u bijpassende gegevens.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back