Monte Carlo Analyse Mismatch Help

B

bunda_bindaas

Guest
Ik ben het uitvoeren van de Monte Carlo-analyse op een mismatch Miller OTA van -3 tot 3 sigma sigma.

Dit doodt mijn prestatie voor de Miller OTA op enkele willekeurige patronen.

In principe is het knooppunt Y geëtiketteerd in de aangrenzende foto toont een veel variatie, zelfs wanneer ik verhoging van de L van alle apparaten.Zelfs een 200 mV verandering op Y doodt de mismatch analyse van de OTA.

Stuur suggesties enkele regeling om een beter resultaat te krijgen mismatch analyse
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

U bent u simuleren dit circuit in open-loop, hè?je moet doen in een gesloten-lus (dwz met de feeddback netwerk).

Stel je voor dat dit circuit heeft een (open lus) winst van 1000 en dat de input offset spanning bedoeld is 10 mV -> dan is de uitgangsspanning (met de ingangen kortgesloten) zou moeten worden tot 10 V. Omdat dit is groter dan VDD, het circuit verzadigt.

In de praktijk iedere versterker werkt met negatieve feedback, en wat u wilt meten is de offset spanning van de volledige route (inclusief feedback).

Hoop dat dit helpt.

Bedankt voor de hulp, maar mijn OTA is niet een standalone circuit.En als zodanig de offset niet kan worden vergoed als het wordt gebruikt binnen een systeem.Dus als ik de mismatch analyse met behulp van Monte Carlo lopen, zonder verhoging van het gebied, is er een manier waarop ik kan de gevolgen van de mismatch?

Ik probeerde met behulp van een common mode feedback circuit om de output van de OTA.Dat helpt bij de mismatch analyse, maar het wordt nu een gesloten lus systeem en zijn winst respons blijkt een piek effecten.

Kan ik een CMFB circuit wanneer de OTA werkt als een comparator?Wat voor soort analyse is nodig om de OTA karakteriseren met het CMFB?

Alle hulp wordt gewaardeerd.

PS Ik kan afdrukken van de resultaten in het geval moet je ze zien

Als u dit circuit als een versterker moet u feedback, en je hoeft niets te compenseren.Wanneer u de feedback van toepassing zijn netwerk rond een versterker zijn operationele punt wordt automatisch aangepast (voor een oneindige winst, zijn input voltage wordt de VOS).

CMFB is alleen nodig in het geval van een differentiële uitgang, wat niet uw zaak.

Een high gain versterker kan worden gebruikt als een continous-time comparator (weer geen CMFB is nodig).Echter, als u een geklokte systeem is het meestal handiger om gebruik gemaakt van een vergrendeld comparator, die positieve feedback gebruikt (sneller en minder stroom).

Rgds

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back