Montage PCB's op metalen behuizing

B

Buyan

Guest
Dear All,

Normaal gesproken gebruiken we schroeven PCB monteren op metalen behuizing.Ik zou graag willen weten of het standpunt van de schroeven 'de RF-prestaties van de PCB zal beïnvloeden.Of zal de positie van invloed op de aarding van de PCB?bedankt voor je hulp.Rgds
Buyan

Nou, twee gedachten:

Als je gewoon een PCB druppel op een metalen oppervlak, omdat de pcb kromgetrokken is (soms veel te wijten aan solderen processen) niet plat liggen.Als een holte vormen tussen de PCB en het metaal, dan kunt u een resonator die zeer doet rare dingen op bepaalde frequenties.Dus je moet een aantal schroeven in het midden te breken grotere gebieden met een "aarding post" te kort uit die resonanties.Uiteraard, hoe hoger de frequentie die u hebt, hoe moeilijker het is om die effecten te stoppen.

Ten tweede, hebt u een uitstekend contact tussen de vlakke grond, op de achterkant van het bestuur en de metalen oppervlak op ELK RF connector.Dit is belangrijk omdat, terwijl op het recht van de raad van bestuur van Faraday, zegt het merendeel van de grond zal blijven stromen op de bovenkant van de grond vlak bij de connector interface van de grond stromen mogen lus rond over de groundplane rand aan de achterzijde (waar je wilt niet dat ze gaan).Dus als u een uitstekend contact op deze punten aan de metalen oppervlak, en uitgaande van de aansluitingen zijn ook verbonden met de metalen oppervlak, dan is de huidige grond gaat rechtstreeks vanuit het bestuur om metaal te connector shell en je hebt weinig inductie / straling / resonantie probleem.Als ik de kamer heb ik graag een schroef zetten aan weerszijden van elke connector interface (2 per aansluiting) bedrijf de printplaat zitten.

biff44, thank you so much.

Ik weet dat de aarding zeer belangrijk is in RF-circuit.Iemand vertelde me dat de afstand tussen de schroeven moeten wavelength/10.Ik heb eigenlijk geen idee waarom er zo'n afstand beperking.Voor ideale geval dient de PCB verblijf perfect op het metalen oppervlak.Dus ik concluderen dat de schroeven meer, hoe beter het contact tussen PCB's en metalen oppervlak.

Hoop dat iemand me kan geven wat advies.

Buyan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back