monopole simulatie op 10GHz in hfss v9.0

L

lanista129

Guest
Hallo iedereen,
Ik probeer een lambda / 4 monopole simuleren op 10GHz in hfss (versie 9.0). Gebruik ik een hoop gegooid haven excitatie (kleine rechthoek) tussen de Monopole en de oneindige grond vlak bevinden.De voornaamste probleem is dat de straling niet omnidirectioneel patroon is voor 0 <phi <360 graden, bij een constante theta.There zijn grote en kleine lobes.I hebben geprobeerd een groot aantal simulaties en het sterk gestegen aantal tetraëders voor de simulatie, maar hebben geen difference.The monopole gevonden is erg dun en ik hebben beide cilinder gebruikt en veelvlak te simuleren it.Can anynone geef me wat advies?
Ik dank u bij voorbaat.

Wat is de S11 van de antenne?Is het afgestemd op de frequentie die u verwachten?

Hartelijk dank voor je hulp!.
Wel, de Monopole was niet erg goed bij elkaar, dus ik gevarieerd de Monopole lengte met behulp van een parametrische analysis.At 0,23 * lambda s11 is ongeveer -30 dB.The stralingsdiagram is beter maar nog steeds niet ok.If i bereiken s11 minder dan -60 dB zou het bijna als een cirkel voor een constante theta? Is er een andere parameter zou ik overwegen? ik echt niet kan begrijpen waarom een dergelijk model is niet symmetrisch omnidirectionele voor 0 <phi <360 voor een constante theta.

Hoi!
mb gebruik van de hoop gegooid poort is verkeerd.indien deze poort is niet klein genoeg u resultaat whitch kunnen verkrijgen niet verwacht.
kunt u kijken naar dit voorbeeld van MW Studio, mb zal nuttig zijn in uw geval ook.MWS guys gebruik waveguid excitatie en twee simmetry vliegtuigen en alles is OK.
http://www.jedi.net/% 7Ejustin/CST/monopole.html

Gewoon je het probleem oplossen door IE3D met monopole 7 mm lenghs en 1 mm diameter, hoop gegooid poort is aangesloten op 0,05 mm boven de grond vlak.Mesh door 1 / 32 lambda.
Ik heb geen enkel probleem, rechts cirkel en S11 -24 dB bij 10,2 GHz.

Probeer excitatie veranderen en vergeet S11 - niet dit is uw probleem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back