mOhm indirecte meting met behulp van curr, spanning en multimeter

R

rikie_rizza

Guest
Dear all,
Alstublieft suggereren oplossing voor dit geval:

-Ik heb een set van relais en zeer lage weerstand weerstand (ongeveer 0.082ohm).
-Wat ik wil doen is de totale weerstand van het ene punt naar het andere maatregel (veronderstellen relais wordt gesloten, R-waarde bekend zijn, en het spoor weerstand wordt ook gemeten).
-Maar ... I dont hebben een mOhm-meter.
-Ik heb een stroombron, spanning bron, en multimeter (kan miliohms detecteren).

Hoe kan ik het meten van de kleine weerstand met uit miliohm-meter?

Ja, het toepassen van een constante stroom (bijv. 100 mA - 1 A) om het apparaat te testen en meten van de spanningsval direct op de terminals.Dat is een vier-terminal meting als uitgevoerd door een milliohmmeter.

Als de maximale spanning is 12 V, heeft 1A genoeg?

Er zijn speciale vier dirigent probes voor.Agilent verkoopt ze voor hun meter.Ik denk dat ze worden genoemd Kelvin contacten.

Het probleem met het gebruik van hoge stromen is de mogelijkheid van schadelijke dingen.

Een 1 is eigenlijk een grote bron stroom voor een milliohmmeter, maar het kan handig zijn als er geen meter met hoog voltage resolutie beschikbaar is en het apparaat te testen is een voldoende huidige capaciteit.Ik zou beperken de bron spanning op 1 V bijvoorbeeld om het maximale vermogen geleverd aan een test object te beperken.

winderig wrote:

Er zijn speciale vier dirigent probes voor.
Agilent verkoopt ze voor hun meter.
Ik denk dat ze worden genoemd Kelvin contacten.Het probleem met het gebruik van hoge stromen is de mogelijkheid van schadelijke dingen.

Dat is wat Kelvin sondes zijn voor.Een set van sondes leveringen bekende stroom door gemeten weerstanden en een andere set probes maatregelen spanning over weerstand.Vanwege de hoge input impedantie van de voltmeter, spanningsval over tweede reeks van sondes is te verwaarlozen.Dit is de zogenaamde 4-draads meting en wordt vaak gebruikt in betere voedingen nauwkeurige spanning leveren tegen de belasting.
Thermo-elektrische Tribo-elektrisch effect en effecten zijn een ander probleem bij het meten van kleine weerstanden.Als gemeten weerstand is niet te worden onderworpen aan zeer hoge stromen, spanning over het zeer klein zal zijn, zo klein thermo-elektrische spanning van verschillende metalen en Tribo-elektrisch effect op de kabel isolatie tegen wrijven omgeving kan een probleem zijn.Een andere is EMI en lawaai.

Als je kunt lopen zo hoog actueel mogelijk zonder aanzienlijke gevolgen hebben voor uw gemeten pins naar hoog genoeg spanning verzekeren, zodat andere invloeden gewoon beïnvloeden meting zoveel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back