Modi in een golfgeleider .... TEM etc..

R

rafalizou

Guest
Is een modus mogelijk in een golfgeleider waarin zowel E en M een component in de richting van transnission van golf (Z-richting) ..?

Nee, is het niet mogelijk om zowel E en H zijn componenten in de voortplantingsrichting. Indien Z voortplantingsrichting en Ez en Hz componenten van E en L geven in de voortplantingsrichting vervolgens voor TEM: Ez = 0; Hz = 0 (TEM modes niet bestaan ​​in een golfgeleider voor TEM modus propageren atleast twee geleiders moeten aanwezig zijn) TE: Ez = 0; Hz bestaat TM: Ez bestaat; Hz = 0-sv

Ik denk dat sv147 is verkeerd. Ja, is het mogelijk om functies waarin Ez en Hz beide anders dan nul. Die heten hybride standen . Een voorbeeld is de hybride mode HE11 in een gegolfde golfgeleider.

bedankt voor de bovenstaande ... cld u me helpen met dit zo goed ... Waarom kan een golf niet kan niet door een golfgeleider (met afmeting minder dan wavlength / 2)?

De ruwe uitleg is deze: Stel je voor dat het veld verticaal staat. De twee zijdelingse metalen wanden dwingen null van het elektrische veld over deze twee wanden. De vorm van het veld moet sin / cosinusidal (de golfvergelijking in cartesische coördinaten) zijn. Is imposible om een ​​sinus / cosinus passen wanneer er twee nullen zijn gelegen op een afstand kleiner dan een halve golflengte.

Meneer, eerlijk gezegd, ik denk dat dit een zeer vage uitzicht .... omdat Acoording aan dit als de golfgeleider is nog groter dan de helft van wavelentgh maar samller dan wavelentgh .. hoe zal het past op het negatieve deel van de veld .. en met een ander punt van de golven als aangenomen als fotonen ... we hebben geen beperkingen op de dimensie criteria ..?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back