model van Monopole in HFSS

I

ifelix

Guest
Hoi,
Ik wil voor de simulatie van een draad-antenne als een lambda / 4 Monopole in HFSS.
Ik
heb er een fles gevuld met koper en een massaplaat.
Maar hoe ik de opwinding voor de antenne? Wat moet ik gebruiken en hoe?
Bedankt.

U kunt een adem gap-poort op een 2D rechthoek tussen de draad en de groundplane.Of u kunt gebruik maken van een golf-poort door het toewijzen aan de omtrek van een cirkel op de groundplane (dit behandelt de Monopole zoals de binnenste pion van een coax-lijn).

De impedantie van de adem-poort is toegewezen door de gebruiker, terwijl de impedantie van de golf-poort is gevonden door de 2D-poort solver.

Hi ifelix,

Ik normaal gebruik 'gedreven terminal' analyse en waveports te simuleren monopoles of dipoles met coax-feeds.

Hope this helps,
David

kijken naar het voorbeeld zal u helpen

pl
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Dit is het voorbeeld op HFSS document, in dit geval, ze gebruikt waveport (geen adem haven).Heeft u ooit gebruik gemaakt van een adem-poort?

Ik
heb een coax-feed met interne dirigent verbonden aan de Monopole en berekend te zijn als 50 Ohm impedantie carachteristic.
Dan
heb ik getest waveport en een adem-poort op de coax ingang en ik
heb verkregen dezelfde resultaten.
Ik heb S11 en Zin en ze zijn zeer vergelijkbaar.Ook de Zin = 36 Ohm over en deze eens met de theoretische waarde van lambda / 4 Monopole ...
Groeten.

Ik leer HFSS v5 sinds twee dagen geleden, met model eindige groundplane Monopole antenne.Krijg ik problemen bij het definiëren van de haven.
Sommige leden van dit forum zijn succesvol geweest in het modelleren Monopole antenne.Stuur je Monopole's hfss bestand naar mij.Ik wil om te leren van je.
Hartelijk dank.

plasma schreef:

kijken naar het voorbeeld zal u helpenpl

Hey ik m ontwerpen Lamda / 4 Monopole in HFSS.wat de lengte en diameter moet ik nemen?Plz antwoord dringend.

voor lambda / 4 Monopole de straal van de cilinder kan worden genomen als lambda/200

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back