Mobiele antenne en Human Body

M

mkassem

Guest
Hallo

Ik zou graag willen weten wat de gevolgen van het menselijk lichaam op de mobil-antenne
en hoe kunnen we de antenne insenstive om dit effect
is dit een probleem voor een breed-band-antenne

thanx

Hi:

het effect van gsm-antenne is onafhankelijk van de frequentie, maar hangt aan de macht van de verzonden en de ontvanger signalen.
in het verleden, en in de 1'th generatie van systemen voor mobiele communicatie van dit probleem is zo ernstig, omdat de dichtheid van de grote macht die gebruikt worden in deze systemen, maar in de 2'th en 3'th generatie mobiele communicatie systemen is het niet zo ernstig als in het verleden.Als je wilt begrijpen eenvoudig en zo simpel over de invloed van de macht over het menselijk lichaam kunt u verwijzen naar Magnetronovens.

hoogachting.

Het menselijk lichaam werkt als een barrière, vooral in de hoge frequenties, omdat de huid diepte.Zoals grotere frequentie, de penetratie capaciteit kleiner is en meer vatbaar zijn voor belemmeringen.Algemeen in mobiele toepassingen is het geen probleem, want je hebt signaal in alle richtingen.Voor het menselijk lichaam meer sluit de frequentie gaat naar 2,4 GHz erger, want dit is het water resonantie (en lichaam is 75% van het water).

In brede band antennes kun je niet om de kracht ...want het is een elektromagnetische kenmerk.

belangrijkste voor mij is het effect van het lichaam op de input impedantie van de antenne
doet elk lichaam weet hoe u dit effect minimze

Antenne strooidiagram golf in verschil straling patroon gebaseerd op de soorten, zoals Monopole, dipool, of spiraalvormige antenne, enz.
Ik denk dat het kan van invloed zijn op de invloed van het lichaam (?)

Ik denk dat zo moeilijk is, omdat dit effect verschilt per persoon op persoon, plaats, enz. U kunt beschikken over een systeem dat afhankelijk van de input impedantie, in een bepaald bereik (verkregen met de maatregelen van deze invloed), dan wordt het systeem kiest de impedande die het maximale vermogen overdracht (u heeft voor het meten van het opgenomen vermogen) reflecties te voorkomen en een maximale efficiëntie.Het is niet eenvoudig, maar het
is mogelijk om te doen.

Ik denk dat je kan verwijzen naar een aantal documenten met een dergelijke titel, het effect van het lichaam aan de prestaties van de antenne in de IEEE.Het effect van het lichaam aan de prestaties van de antenne is een hot onderwerp in celular antenne.

joshuacp schreef:

Ik denk dat je kan verwijzen naar een aantal documenten met een dergelijke titel, het effect van het lichaam aan de prestaties van de antenne in de IEEE.
Het effect van het lichaam aan de prestaties van de antenne is een hot onderwerp in celular antenne.

lees de informatie in K. Fujimoto / JRJames, "Mobiele Antenne
Systems Handbook ", punt 6.1.1, pp. 295 - xxxx
In feite het effect van het menselijk lichaam op de antenne handelen
als een massaplaat bijgevolg het bewerken van het patroon en de
ingang impedantie.Sommige mensen zeggen dat de beste antenne voor zou
een lus, aangezien een diëlektricum (het menselijk lichaam) niet zal wijzigen
de impedantie voor veel.

Ik heb een e-boek of een artikel over de veiligheid van de mobiele telefoon
en de interacties tussen EM golven en menselijk lichaam.

De studie over de veiligheid van mobiele telefoons en andere EMF-bronnen voor de menselijke boby u moet onderzoek eerst in de site van de World Health Organization:
http://www.who.int/en/
Er zijn meer dan genoeg materiaal over dit onderwerp.

Ik denk dat hij is niet de vraag of straling schadelijk voor de menselijke lichaam, maar het maken van een ongevoelig antenne.

Ik heb het getest sommige stub antenne's verre veld strength.It dient opgemerkt te worden dat als de frequentie zo hoog als 2GHz, het H-vlak ingediend verdeling is geen cirlce op alle.Met de hand of het hoofd van kracht als de antenne directiviteitsfunctie zou erger.In sommige richting de E sterkte is 20 dB lager dan gemiddeld.Helical antenne is niet zo goed als in de onderste band.

Ik denk gewoon dat je de straling van de antenne, kies dan een andere antenne vorm te vermijden dat het menselijk lichaam effecten.

spikeyang schreef:

Ik denk dat hij is niet de vraag of straling schadelijk voor de menselijke lichaam, maar het maken van een ongevoelig antenne.Ik heb het getest sommige stub antenne's verre veld strength.It dient opgemerkt te worden dat als de frequentie zo hoog als 2GHz, het H-vlak ingediend verdeling is geen cirlce op alle.
Met de hand of het hoofd van kracht als de antenne directiviteitsfunctie zou erger.
In sommige richting de E sterkte is 20 dB lager dan gemiddeld.
Helical antenne is niet zo goed als in de onderste band.Ik denk gewoon dat je de straling van de antenne, kies dan een andere antenne vorm te vermijden dat het menselijk lichaam effecten.

Interactie tussen de mobiele antenne en menselijk lichaam is nog steeds een onderwerp veel papier werken.De meeste kranten spreken over SAR gezondheid kwestie.Ik herinner me, voordat ik zag een papier dat praat mobiele terwijl staan naast de muur zou nuttig zijn om de EM-effect.Maar in termen van draadloze RF-prestaties van verschillende ontwerpen, sommige mobiele zou verlies call-in of drop-out oproep alleen omdat de antenne een afstand tot oor of het hoofd,
waardoor het hoofd kan absorbe magnetische energie uitgestraald door mobiele of basisstation.Pls Houd er rekening mee dat de hele mobiele telefoon moet worden gezien als een antenne!en probeer te houden weg als mogelijk tijdens het gebruik ervan.Wilson

een over de permitivity coductivity en permiability en verliesrekening tangens van het menselijk lichaam in de VHF-UHF-banden?

ga naar:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=244374&highlight =

Een lange tijd geleden heb ik een prototype antenne dat was een lichte variant van een Monopole met een conische rok voor een helm gemonteerd toepassing.Het werkte goed en was relatief ongevoelig de helm.

De regeling was zo dom kijken dat we besloten niet te bouwen voor een echte.De grappen gewoon nooit gestopt.Het was waarschijnlijk de juiste beslissing.

De beste manier om de interactie met het lichaam is om vorm te geven aan de straling patroon zodat het lichaam is niet verlicht en zelfs dat werkt niet echt goed.

Het menselijk lichaam aboser aantal RF-energie.Dus als je de straling patroon vindt u het patroon is niet uniform, aangezien sommige vermogen wordt geabsorbeerd.

De hand die de mobiele telefoon is ook van invloed op de terugkeer verlies.U moet maatregel terugkeer verlies met een fantoom voor nauwkeuriger resultaat

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back