Misschien een domme vraag

O

oliversarmyband

Guest
Hoi,

Ik
ben weliswaar nieuw in dit, dus als dit een domme vraag, ik
ben echt spijt van.

Kunt u een LED in een passieve schakelingselementen en werkt het?Of heeft een LED alleen werken in een actieve route?

Bedankt.

R

Een passieve circuit is alles ok.Alleen passieve componenten in gebruik.Dat is stabiel voedingsspanning en een weerstand in serie met een LED.
Dan hoeft u geen actieve componenten zoals transistors enz...

De LED is een transducer.Het uitgangsvermogen van de fotonen zijn minder dan de DC input power.En door een zeer lage efficiëntie.Alleen lage frequentie hoofdbrandblusleidingen transformatoren in de buurt van 99% efficinecy.Elektronische versterkers zijn wat de buurt van 75%.Lichtbronnen zijn gelukkig als ze 30% efficiënt.

Bedankt voor de antwoorden.Ik wil zeker dat ik begrijp het.Ik wil een LED in een circuit dat is een passieve schakeling met een potentiometer en een dpdt drukknop schakelaar.Momenteel is het circuit gewoon gaat throuugh de schakelaar, met een route als een bypass voor het signaal, en de andere via de potentiometer.Ik zou willen toevoegen een LED zo dat wanneer het signaal gaat via de potentiometer, zou de LED-licht en als het gaat via de bypass kant, zou uitschakelen.Kan ik de LED in serie met de pot en laat het licht?Het hoeft niet te worden helder.Ik wil gewoon een visueel signaal om te weten wanneer het op en wanneer het
is uitgeschakeld, en ik liever niet over het toevoegen van extra bevoegdheden aan de route.

Nogmaals bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back