minste technologie in de analoge / RF-design

C

Chethan

Guest
Hi all,
kan iemand mij vertellen de minst gebruikte technologie in de industrie vandaag voor analoge / RF-design.Ik had gehoord dat 0.13um is het minst voor analoge / RF-design.Is het waar?
heeft iemand gedaan een ontwerp op analoge / RF-technologie op minder dan 0.13um.
Thanx in advance
chethan

Grote reuzen werken aan 0.09ľm (90nm) en .. en er zijn een behoorlijk aantal van research papers verschijnen onlangs in deze technologie echter ... .. voor zover mijn informatie gaat ... het is geen volwassen technologie nog ..!

Groeten

Intel heeft onlangs vrijgegeven haar Pentium-chip in 65 nanometer technologie,
Hun volgende chip zal 45 nanaometer in het midden van de 2007
en in 2009 they r gaat een chip release in 32 nanometer technologie, volgens de wet op de hei.

Maar de meeste van de andere bedrijven werken in 90 nanomete technologie.

vijay

Gepost hetzelfde in een andere thread ...
65nm CMOS wordt gebruikt in RF.Zijn nog in de researchy fase.Mensen zijn direct springen van 0.13um naar 65nm zonder veel werk te doen op 90nm.De reden hiervoor is dat er sprake is schaalvergroting het aanbod, dat wil zeggen op het verminderen van de functie grootte van 0.13um naar 90nm, de voedingsspanning daalt van 1.8V tot 1.2V maar van 90nm naar 65nm het aanbod blijft op 1.2V.Dus beter switches zijn te zien op schijnbaar zonder extra kosten.

Is de flikkering lawaai hoek frequentie 65nm hoger dan de bandbreedte voor de meeste communicatie-normen?Dus tussen de 10-50MHz, afhankelijk van de grootte van het apparaat.

Is de gm variabiliteit van de minimale lengte apparaten ongeveer 50%?

Is de drempel spanning verschuiving na 1 jaar en 70 ° C 10-20%?

Wie modellen al deze effecten?

Die de zorg van deze effecten en nemen ontwerp tegenwerking?

Wie besteden veel geld in het ontwerp en voor een 1M $ masker set?

Wat is het voordeel ten opzichte van 130nm/180nm?

Is er een 16bit 10GS / s converter naar de rest doen in 65nm digitaal?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back