min.

Z

zzungboy

Guest
Er zijn twee lineaire code blok C1 en C2.
C1 (N1, k1, D1), waar d1 min.afstand.C2 (N2, K2, D2).

De min..afstand voor product code C1C2 is d1d2.
En de Min.afstand voor onvolledige productcode C1C2 is D1 D2-1.

Kunt u bewijzen deze?
Als u weet materialen of boek over het bewijs van deze, laat het me weten.

Beschouw een rij van een informatie-blok heeft slechts een nul-bit en alle andere posities in het blok zijn nul, dan is voor product-code, het gewicht rij na rij-gewijs codering voor deze rij is D1.Bovendien, aangezien er d1 nul posities in een rij, zal elke nul positie produceren d2 kolom gewicht na kolom-wijs-codering.De min..afstand is dan d1 * d2.

Voor imcomplete product code achten wij ook het geval dat er slechts een nul positie is in de informatie te blokkeren, dan is de rij gewicht D1 zal zijn voor deze rij na rij-wijs-codering.Aangezien dit in een onvolledig product-code, wordt de controle op de controle deel genegeerd.Dus, na kolom codering, is er slechts d1 kolom gewicht geproduceerd door de nulzijnde informatie bit.De min..gewicht is D1 D2-1.

Bedankt voor de reactie.

Wat min.afstand van imcomplete product-code,
de eerste plaats denken we dat de rij-wijs.de Min.afstand van informatie deel is 1 (want het is allemaal k-tupel cijfers) en de min. afstand van pariteit controle D1-1.
Ook wij denken ook kolom-wijs.de Min.afstand van informatie is ook deel 1.en de min. afstand van pariteit controle d2-1.

Daarom, als we negeren controles op de controles op de onvolledige product-code, de Min.afstand van de controles op de controles wordt verminderd.
Dus, d1d2-(D1-1) (D2-1) = D1 D2-1.

Het is een mijn denken.is het ook juist?

Er zijn vele manieren om de min. bewijzen.afstand.
Ik denk dat dit ook gelijk ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back