MIMCAP boven op MOMCAP

M

Medel

Guest
Hi all,

Waar vind ik de lagen gebruikt voor een MOM-CAP (umc0.13-MOMCAPS_RF)?

Ik gebruik een MIM-CAP op de top van een MOM-CAP.Is het mogelijk om te kiezen voor de lagen gebruikt voor een MOM-CAP (Van Layer ... Om Layer ...)?of moet ik een lay-out MOM-CAP mezelf (in plaats van met behulp van de standaard umc0.13-MOMCAPS_RF)!

Thanks a lot ...

Afhankelijk van uw nauwkeurigheid eis: Als u wilt gebruiken als een ontkoppeling dop,
kunt u uw eigen grootte / vorm
(nv ftopic346229.html).

Maar als je moet redelijk nauwkeurige simulatie resultaten, je beter gebruik maken van de standaard MOMCAP.MOMCAP meestal is een uitbreiding dop tussen poly meer dan actief zijn (en dit blijkt een sterke spanning afhankelijkheid voor spanningen ≤ vijfde), en alleen de standaard MOMCAP wordt gemodelleerd met een goede nauwkeurigheid.

Vaak Design reglement niet mogelijk stapelen van MIMCAPs over MOMCAPs (ik weet niet waarom, er
is geen duidelijke lichamelijke oorzaak te verbieden dit).

Hi erikl,

bedankt voor het antwoord.U bent absolutly recht over de regels voor het ontwerpen kwestie.Ik krijg een ongebonden Fout (MOMCAPS niet gevonden wanneer MIMCAPS gestapeld boven .. misschien enkele grafische laag onderwerpen .. i dont weet precies waarom).

Daarvoor Ik verwijderde de MOMCAPs van mijn schema en probeerde het testen van de lay-out door kortsluiting de MOMCAP in beide Opmaak en schematisch.
Dit werkte eigenlijk (LVS geëvenaard) ..
Maar ik ben niet zeker of deze methode is ok!
Heeft u suggesties misschien?

Ik dacht dat MOM condensatoren (Metal-Oxide-Metal) gebruik metalen lagen en dielectrics tussen hen (standaard BEOL diëlektrische stack).Niet condensatoren tussen polydruggebruik en actieve meestal MOS condensatoren?

Max

Dear All:
Heeft iemand experient met behulp LPE doen MOMcap met VIA, Meest gieterij niet steunen, Bedankt

mitgrace schreef:

Dear All:

Heeft iemand experient met behulp LPE doen MOMcap met VIA, Meest gieterij niet steunen, Bedankt

hi timof,
Ik heb een probleem, nu heb ik ontwierp een pijpleiding ADC en succesvolle band uit, maar nu wil ik het vervangen van de MIM-cap met MOM dop.
want ik heb geen spice model van MOM pet, en er zijn geen LVS regels van MOM.Ik gebruik SMIC18 tech, dus het
is moeilijk om te maken.
Kunt u mij vertellen hoe kan ik beginnen, en wat moet doen van nul, als je kan.
Hartelijk dank

Jackon521 schreef:

hi timof,

Ik heb een probleem, nu heb ik ontwierp een pijpleiding ADC en succesvolle band uit, maar nu wil ik het vervangen van de MIM-cap met MOM dop.

want ik heb geen spice model van MOM pet, en er zijn geen LVS regels van MOM.
Ik gebruik SMIC18 tech, dus het is moeilijk om te maken.

Kunt u mij vertellen hoe kan ik beginnen, en wat moet doen van nul, als je kan.

Hartelijk dank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back