Mijn verdriet - Kan iemand me laten zien een manier?

P

purifier

Guest
Ik doe mijn derde jaar engineering in ECE ... We hebben een onderwerp genaamd Digital IC toepassingen. Onze docent kon niet worden voltooid enkele van de eenheden en dus heb ik mezelf begon te lezen. Maar tot mijn verbazing ontdekte ik iets heel raar. Mijn universiteit verwacht dat wij leren van de IC-nummers, pin configuraties, logica schema's, en de interne circuits van alle decoders, encoders, multiplexers, demultiplexers, grendels, flip flops, registers, PLDS, RAM, ROM en soortgelijke dingen. Ik heb geen idee over hoe deze te onthouden. Kan iemand mij helpen hoe om zo'n enorme lijst onthouden: (

Het heeft weinig zin te maken voor een technische student om al die details onthouden. Dat is wat de gegevens zijn boeken voor. Misschien is de universiteit niet duidelijk uitleggen aan hun eisen. Het is de moeite waard om de gegevens te boeken bladeren om een ​​idee te krijgen wat er beschikbaar is. "He, ik herinner me een chip die iets dergelijks deed - laten we de data sheet vinden ..."

Ik ook niet begrijpen. We waren voorgeschreven het boek van John F. Wakerly. Het lijkt alsof we het hele boek. Het boek bevat niet alleen de bovenstaande dingen, maar zelfs de VHDL-code die moet worden geleerd samen met de bovenstaande dingen. Ik was gewoon met een blik door het vorige artikel (slechts een is beschikbaar als dit is een nieuw onderwerp). Ik heb een vraag die is iets als dit: Wat is TTL Logic? Wat is TTL Datasheet? Leg alle kolommen in de datasheet? Ik vroeg me af hoe de bovenstaande vraag in een onderzoek antwoord, omdat de onderzoeker de sleutel van ze zeggen bevat een gegevensblad, samen met uitleg.

[Quote = purifier] Mijn universiteit verwacht dat we om te leren ...[/quote] Wie heeft je verteld expliciet zoiets?

:) Ik zou blij zijn geweest als iemand ons vertelde ... De cursus boek aan ons gegeven vermeldt al deze dingen duidelijk en de vragen die in de vorige papieren zijn een bewijs ...

Ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zou vragen voor al die info, zoals pinouts en dergelijke. Maar ik denk dat je moet de basis dingen, zoals wat TTL circuits zijn te begrijpen, wat voor soort verbindingen een circuit heeft (een JK flip-flop, bijvoorbeeld) dat soort dingen. Wat de VHDL vergelijkingen, Ik vind dat je begrijpt hoe de taal werkt en in staat zijn te beschrijven in VHDL een onderdeel, op basis van uw kennis van hoe het onderdeel zou moeten werken. Bijvoorbeeld, als u een D flip-flop met reset en stel ingangen en Q, / Q-uitgangen, moet u in staat om de werking te beschrijven en vanaf dat schrijven de VHDL-code. Dat is wat ik denk dat er van je verwacht.

ik ben bezig met mijn ECE laatste jaar in india .. ik had het zelfde probleem ook .. Ik vind het jammer voor u.. i bet ur uit India te ... Muggin die zijn echt waardeloos ... maar u hebt geen andere gaan ... als u wilt gewoon om te gaan .. u kunt weglaten die denk ik ... maar als u wilt dat een zeer goede cijfers .. u have to mok die. . geen enkele andere gaan ... en bovendien is er geen andere redenering om te doen in overval ... maar u kunt shortlist op basis van eerdere Vraag papers ... en op de woorden van prof. ur .. Meestal vragen ze hetzelfde opnieuw en opnieuw .... maar vergeet een ding ... het begrijpen van concepten zijn belangrijk .. overval zal niet u helpen op een andere manier, behalve examens .... cya good luck

Bedankt voor het optillen van mijn geest. Ik zat net te denken dat in deze moderne wereld waar je informatie in een fractie van een seconde te vinden, waarom zou iemand willen dat wij mok up die veel spullen ... Maar, zou zorgen breng me te verlagen. Ik kan niets veranderen, behalve dat ik zal moeten brengen wat de logica, omdat ik nooit uit mijn hoofd, noch weet ik ... :)

maak je geen zorgen gewoon doorgaan! Ik deed ook mijn BE Van India Ik denk niet het is zo moeilijk als die avond Que. wordt gevraagd die zul minder weightage Beste Luck

[Quote = purifier] Heel erg bedankt voor het optillen van mijn geest. Ik zat net te denken dat in deze moderne wereld waar je informatie in een fractie van een seconde te vinden, waarom zou iemand willen dat wij mok up die veel spullen ... Maar, zou zorgen breng me te verlagen. Ik kan niets veranderen, behalve dat ik zal moeten brengen wat de logica, omdat ik nooit uit mijn hoofd, noch weet ik ... :) [/Quote] Hoi, De reden om de elementaire dingen te leren over de verschillende types van logica is om het voor u mogelijk om de juiste informatie te vinden. Als je niet weet wat te zoeken want het is erg moeilijk te vinden en filteren alle beschikbare informatie. Een van de belangrijkste dingen om te leren is de beperkingen van de verschillende logica families. Om te leren dit je bijna altijd nodig om de mogelijkheden van de dezelfde kennen. Dus het lezen en begrijpen van de datasheets is een van de grote bronnen van kennis in dit spel. Op het einde, als je begrijpt de logische componenten, ik wed dat je kan alle vragen beantwoorden, en je kunt improviseren, zo niet. Veel succes, en gelukkig leren: D TOK;)

Ik neem dat .. Nogmaals bedankt .. Ik heb dit examen in een ander 4 dagen ... Ik zal proberen mijn best te doen ...

Hallo, Zijn absurd om u te leren al die dingen. Nu een dag waar er concepten van open boek examens r opgroeien, deze is abosultely onzin. Maar mijn frnd op sommige plaatsen zijn zoals dat alleen. zo net de vorige Q-papier en alleen leren van de imp thngs. Zodat u kunt krijgen goede punten. Wacht tot ur tijd te komen. bye Vivek

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back