Microstrip Transmission Line

A

Ayadi

Guest
Hallo iedereen en dank u voor de antwoorden

Ik doe mijn eerste ontwerp in HFSS en het is ongeveer een Microstrip TL.Ik zou graag willen weten wat is de procedure, wat moet ik letten.Hoe kan ik analyseren, wanneer kan ik zeggen: "Ik ben klaar met haar en ik ben tevreden met de resultaten".Hoe ver moet de simulatie resultaten uit de theorie?

Ik waardeer alle commentaar

Groeten
sally

ansoft heeft een voorbeeld een beschrijving van deze procedure in detail
I dont het bestand, maar het is een mooi straightfoward proces
kunt u mogelijk om het dl van hun server of iemand misschien in staat om het post voor u

succes

nl

Hier is hoe u het werk voor dit voorbeeld te controleren.
Ontwerp uw microstrip transmissie lijn.Maak het langer dan 1 / 4 golflengte.Zet de S11 op een 50 ohm Smithkaart vanaf nul Hertz en noteer wanneer de spiraal 1e kruist de reële as op de Smith Chart.Bereken de reflectie coëfficiënt op dit punt.Het zal een reëel getal, maar het teken kan worden of - afhankelijk van de hoek wordt 0 of 180 graden.Bereken de werkelijke lijn impedantie met behulp van deze formule:

Zline = (50 ohm) * square_root [(1 Reflex) / (1-reflex)]

Om dit te controleren, ontwierp ik een microstrip 100 ohm, 135 graden lang @ 1GHz.Het 1e stak de reële as op 670 MHz, Z = 192,3 ohm.Reflectie coëfficiënt berekent op 0,5873 @ 0 graden.

Zline = (50 ohm) * square_root [(1 0,5873) / (1-0.5873)]
Zline = 98,06 ohm

Dit is ook de manier om werkelijke transmissielijnen met behulp van een netwerk analyzer controleren.

Dit is ook mijn vraag.
Ik zal controleren tonafishy-methode

Zline = (50 ohm) * square_root [(1 Reflex) / (1-reflex)]
recht het is!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back