Microsoft FAT16

Z

zainka

Guest
Hoi

Hoopt dat dit het geschikte forum om deze vraag te plaatsen.

Ik heb het graven in het FAT16-beschrijving, maar hebben een vraag in hoe de undelete-functie kan werken voor bestanden die zijn opgeslagen in FAT16 geformatteerd omgevingen (en andere FAT-versies).

Het vette gedeelte van FAT16 heeft een 16bit overzicht van alle clusters in de data-gebied in een partitie.Elke record vertelt als het cluster vrij is, gereserveerd, gemarkeerd BAD, indien het EOF of als het is een deel van een gelinkte lijst, door te oordelen het adres voor de volgende cluster in keten.

Als een bestand wordt verwijderd, de map vermelding voor deze NAME bestand is veranderd door markering eerste letter in het dossier van de naam wit een speciaal karakter, is dit OK, maar ik denk dan ook dat alle clusters die een deel van de keten die behoren tot dit bestand moet worden gemarkeerd als beeing vrij in de FAT, zodat het breken van de ketting.

Hoe kan dan herstellen weten welke clusters is die deel uitmaakt van het verwijderde bestand?Ik bedoel, de directory entry juist nog herinnert aan het eerste cluster in de keten, maar de desbetreffende cluster in de FAT moet nu worden aangeboden als beeing vrij en niet naar de volgende cluster in de keten, of is dit niet juist.Is het nog steeds wijzen op de volgende cluster in een inmiddels verwijderde bestand / keten?Wouldnt deze oorzaak een probleem bij het opslaan van nieuwe bestanden later en je vindt geen vrije clusters in de FAT?Dan zou je moeten zoeken naar verwijderde voelt ook, voordat je weet of er sprake is van clusters beschikbaar is of niet ..tijdrovend ...

Ik mis hier iets, dit weet ik omdat Undelete natuurlijk werken, maar ik schuin zien wat.

Help

Met vriendelijke groet
Vidar (Z)

Hier is link die uitleggen hoe undelete werkt:

http://www.atarimagazines.com/compute/issue157/52_Recovering_deleted_f.php

Groot informatie, is mijn probleem opgelost, heres een ander.

In FAT16, de structuur is als dit

Code:1: bootsector voorbehouden

2: FAT

3: kopie van FAT eventuele

4: Root map

5: Clusters aan het einde van de partitie opslaan van gegevens

Gevonden antwoord op mijn zelf na het graven houers, heres voor uw referentie als geïnteresseerd.

Er is geen cluster 0 en 1 in FAT16 door enkele reden (waarom weet ik niet).Root map bevindt zich na FAT en aantal sektors ocupied door root map wordt berekend op basis van info uit 0x11 offseth in boot record.Direct na de hoofdmap van de gegevens gebied is gelegen vanaf cluster # 2.

In FAT32 zijn de gegevens gebied te beginnen met cluster 2 Direct na het FAT-gebied en wortel wordt opgeslagen in data gebied tussen de gegevens en kan bevatten zoveel bestanden als wilde cluster met behulp van kettingen.

In de tabel FAT16/32, de referentie voor cluster 0 en 1 niet wordt gebruikt voor het verlaten van de aanpak van cluster 2 * 32 bits van verspilde ruimte of eventueel worden gebruikt om een kopie van de media-tem een winkel.

Dat is voor nu.

Edited 18oct2006:
Changed onjuiste verklaringen aboute cluster 0 en 1, nu moet juist zijn.
Last edited by zainka op 18 oktober 2006 10:41, edited in totaal 1 keer

Hmm, lijkt het alsof ik hou van praten met mijn zelf, dit is de derde post in een keten van mij!

Nou, hoopt dat dit is de laatste in de keten en dat iemand het antwoord weet en je wilt delen met mij.

Zaak is de boot record van FAT16.Offset 0x3e is waar het OS boot code gaat.Deze offset is 448 bytes als sector grootte is 512.In mijn geval gebruik ik een andere cind van het geheugen welke sector grootte van 1024 bytes.Zou ik dan, sinze gecompenseerd 0x0B zegt sector size is 1024, zeggen dat os boot code is 960 bytes groot en een Windows-omgeving zou dit aanvaarden?

Ten tweede wat is fysieke schijf nummer, de huidige hoofd-en handtekening in offset 0x24, 0x25, 0x26 respectieve?

Ten derde, de media-tem, wat zou dit zijn als het gebruik van een SD-geheugenkaart met 1GB, kunnen de media-tem worden weggelaten?Voor de andere flash-geheugen we van plan om te gebruiken met sektor (pagina) maat 1024, hoe moeten de media descriptor worden berekend indien niet weggelaten??

Thanks in advance
met vriendelijke groet
Vidar (z)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back