Microprocessor - FPGA-interface

B

bismillah

Guest
Ik heb een vrij eenvoudige vraag.Is er een VHDL-code voor de Microprocessor - FPGA-interface.
Ik schrijf gegevens van een microprocessor FPGA (in BRAM).Ik heb een generieke code voor een interface tussen microprocessor en FPGA BRAM.Ik zal met behulp van Altera FPGA.

Bedankt

wat microprocessor gebruik je?

U wilt schrijven met uw microprocessor een soort van gegevens in een geheugen ontworpen in een FPGA-apparaat?

Bismillah,

Hoe s it goin broer.Uw probleem is een interface een tweeledig.Aan de ene kant heb je de ontwikkeling van een VHDL kern om met uw microprocessor.Aan de andere kant, moet je C schrijven / assemblage subroutines om met uw FPGA.Ik heb me niet voorstellen dat er een gemakkelijk ontwikkeld code kunnen bestaan die goed past bij uw behoeften om twee redenen.In de eerste plaats uw interface is afhankelijk van de specifieke soort van perifere kom je met behulp van op de microprocessor kant die ik aan om een parallelle poort met DMA overdracht vermogen indien mogelijk.Ten tweede, misschien vind je er een aantal codes die je nauwelijks kunt begrijpen een woord uit.Meestal zijn coherent ontwerpen ontwikkeld met behulp van het apparaat macro's en attributen (niet gedragsmatig), die zoals u weet verschillen sterk van de ene leverancier naar de andere.Dus mijn advies aan u is vrij zoeken en beginnen werken onmiddellijk.

Algemene richtlijnen voor uw ontwerp zijn als volgt:
- Probeer te komen met een interface die zo modulair mogelijk.Je zou kunnen grotendeels uitweiden over dingen met dit punt als je abstractie laag kan zo complex zijn als u ervoor kiest om te zijn, inkapselende geavanceerde opdrachten en verzoeken tussen de FPGA en UP.
- Don t vergeet uw signalen natuurlijk synchroniseren.
- Gebruik twee ported RAM-blokken indien mogelijk als lezen / buffers schrijven.Xilinx heeft nog wat leuke asynchrone FIFOs gemakkelijk er voor uw gebruik.
- Natuurlijk moet uw core worden twee-zijdig te vergemakkelijken modulariteit.

Hoop dat dit gunstig voor je.

Sante.

Hi Bismillah,

Ik ben niet zeker over de mogelijkheid van het gebruik van Altera FPGA.maar als u een Xilinx FPGA hebben, dan is de embedded development kit - EDK voor korte, biedt een oplossing.

Het is voorzien van een externe kern hechten aan, en schrijven in interne registers van de FPGA via de interface van de kern is.Ik las over deze toen ik wilde een PowerPC-processor gebruiken in mijn FPGA.Xilinx ondersteunt ook een andere processor genaamd MicroBlaze of picoblaze.

ga via de EDK tutorial van Xilinx en Altera zien of iets dergelijks aanbiedt.Vaker wel dan niet, zal het doen.

all the best.

hoi
Het maakt niet uit wat FPGA ur gaan gebruiken ...Het is belangrijk op wat de interface is ...indien de microprocessor-bus tijden en toegang regelingen bekend zijn ... dan kan gebeuren ... dus wat is de interface ur gaan gebruiken ...is het geheugen toegewezen bus of een speciale interface zoals I2C, kan spi ...

NIOSII / SOPC Builder is vergelijkbaar gereedschap van Altera die overeenkomen met Xilinx EDK misschien helpen je wat!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back