Micropower High Efficiency DC / DC Converters

K

koky

Guest
Ik wil een PIC-apparaat voorzien van een zonne-paneel, het probleem is de 14V om te zetten naar 5V met een hoge efficiëntie, ik heb de pic die werken met 0,5 mA en de regelgever die willen 5 mA, sommige mensen hebben een idee voor nog minder stroom assorbtion mogelijk??

Hoi,

Als u bereid bent om een extra 0.1mA max. extra stroomverbruik naast je pic 0.5mA accepteren, dan zou ik raden u micropower lineaire regulatoren.

Zie bijvoorbeeld data sheet van een oud type LP2954A om te zien wat mogelijk is: http://www.6502.org/mini-projects/dpod/dpodfiles/LP2954A.pdf ga dan naar www.national.com (of onsemi.com of een andere) en het gebruik van hun zoekmachine met de belangrijkste woorden "micropower voltage regulator" te veel van de huidige soorten te krijgen.Zie hun max. ingangsspanning tarief, moet je typen met minstens 16V input capability.

Het ontwerpen van een schakelende type DC-DC converter voor een dergelijk laag stroomverbruik met een hoge efficiëntie is niet triviaal, denk ik dat de bovenstaande CMOS-lineaire regelaar is een goede en goedkope kandidaat voor je.

Rgds

unkarc

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back