Microgolfoven Office: Referentie vliegtuigen van RF Power Transistors

A

Andrew77

Guest
Elke keer als ik de simulatie van een RF-power versterker uit magnetron kantoor krijg ik een klein verschil ten opzichte van het gegevensblad Test route (Freescale, Infineon), enz. Er is altijd een verschuiving van de frequentie van ongeveer 100-200 MHZ voor 2 GHz.
Ik verwacht dat het probleem is de referentie-vliegtuigen van de transistor

Kan iemand dit bevestigen of geef me een betere oplossing te begrijpen

Bedankt

Ik
ben niet zeker over MWO's functioneren, maar wanneer u gebruik maakt van RF Power Amps
kun je goede modellen vormen de IC-maker.Bij hoge vermogen een PA's
niet-lineariteiten niet gedragen zoals de meeste lineaire modellen.Als je dicht
aan de PA's 1dB Compressiestation punt de interne kenmerken van de IC
aanzienlijk zal veranderen.

De gegevens vindt u in de Notitie is in de meeste gevallen voor kleine signaal (ik bedoel de S en de parameter. S2p bestand dat u gebruikt voor de simulatie).Als je werkt op een groot signaal, U hebt op het gebruik van de grote signaal Parameters, die niet alle beschikbare tijd, of de grote signaal model, dat is zelfs zelden te vinden!
Aan de andere kant, uw simulatie is een "schone" circuit, zonder andere interferentie.De gegevens die u in de gegevensbladweergave wordt gemeten in reële omstandigheden, op proef plankjes, waarop parasitaire effecten komen in actie en de gevolgen encreases met de frequentie.Deze parasitaire effecten (magnetische en elektrische koppeling, parasitaire L van de C en viceversa, parasitaire L en C van het solderen kussentjes, etc.) U kunt geen rekening houden met of te ramen tijdens de simulatie.Zelfs als u probeert,
zul je nooit slagen in simuleren ze allemaal en everytme de praktische resultaat zal hebben een lichte of aanzienlijk verschil in comparation op de praktische route.Neem in gedachten dat je altijd na het uitvoeren van een route in overeenstemming met de gesimuleerde beste resultaten, Je hebt te optimaliseren, omdat de werkelijkheid altijd wint van de theorie!

Hallo Andrew77,

De verschuiving kan het gevolg zijn van veel factoren, zoals ..
de eerste plaats vraag is moet je goed apparaat voor alle modellen Lineaire / Nonlinear hulpmiddelen die u gebruikt, probeert u het gebruik van de Spicemodels ...
Controleer de individuele apparaat model charcteristics againest de datsheet details als ze matching of bijna overeenkomende vervolgens met het ontwerp ...
Of
U kunt naar Modelithics die goede modellen & gebruik met Magnetron Office
Er zijn Niet-lineaire modellen voor Mitsubishi hulpmiddelen voor het gebruik met MWO uit Modelithics
http://www.modelithics.com/products.asp?a=view&id=3

De tweede kwestie is de diëlektrische substraat parameters
en de lay-out design ...
& Zo veel discontinuty & problemen en zelfs een werkfrequentie hoger dan 1 GHz simualte de congruentieregels netwerk met behulp van elektromagnetische simulator ...
Gebruik realistische substraat parameterwaarden &
Doen opbrengst analyse voordat ze voor proto ...

Tot slot, als u nog steeds de problemen stuur dan de gemeten data & MWO project bestand naar AWR ondersteuning zullen zij u helpen of stuur het naar me op manjunatha_hv (at) ieee.org

Met S-parameter bestand dat u kunt doen Kleine Signaal analyse;
zoals S-parameters, S11, S22, S21, enz,
Input / output impedantie, Gain, NF, stabiliteit van het apparaat op basis van de meared gegevens op perticular BIRA voorwaarden ...
http://www.rfcafe.com/references/articles/First-Time-Right-Design-of-RF-Microwave-Amplifiers-copyright.pdf
U kunt het ontwerp PA met behulp van S-parameters, de procedure
en een artikel is toegevoegd hieronder ...
First-Time-Right Ontwerp van RF / Microwave klasse A Power Amplifiers UsingOnly S-Parameters

andere nuttige documenten over PA ontwerp documenten met MWO ...
www.rfpoweramp.com / papers / rfpa_mwo.pdf

www.polyfet.com/HFE0503_Leong.pdf

http://www.cree.com/products/pdf/Design% 20of% 20a% 20High% 20Power% 20Doherty% 20Amplifier% 20Using% 20a% 20New% 20Large% 20Signal% 20LDMOS% 20FET% 20Model.pdf

http://www.nitronex.com/pdfs/MWJ_GaN% 20Power% 20HEMT% 20for% 202,5% 20GHz% 20WiMAX.pdf

--- --- manju

Hallo manjunatha_hv!

u hebt gelijk als je zegt dat ik een goed model om te simuleren een RF power transistor, het is niet de eerste keer dat ik simuleren en testen van een PA met een frequentie> 1 GHz.Voor mijn eigen projecten te beginnen wil ik uit de datasheet
van de PCB's en ik dit simuleren met behulp van de niet-lineaire model van de MWO in zijn bibliotheek element browser.Dit is niet een klein signaal model want ik kan testen van de Linear Power, P1dB, Output impedanties, PAE, enz. ..

De gegevens zijn vrij dicht bij het gegevensblad pcb resultaten, behalve van de frequentie verschuiving van ongeveer 100-200 MHz.I'have lezen van een AN: http://eesof.viewmark.com/pdf/akamatsu_dec_2005.pdf (Accurate Simulation Models. Opbrengstklasse High-Efficiency Power Amplifier Design) dit gebeurt omwille van de transistors "referentie vliegtuigen die niet goed gedefinieerd .Inderdaad als ik simuleren heb ik voor het toevoegen van een langere of kortere I / O Microstrip Lijnen met het oog op de "Match" de simulatie aan de pcb gegevensblad resultaten.
Bedankt voor uw hulp
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back