microcontroller voor lawaaiige omgeving

N

naseerak

Guest
Hoi
kan iemand wijzen op een goede microcontroller voor het werken in lawaaiige omgeving dergelijke scoreborden display boards edvertisement boards
enz. Onlangs hebben wij met behulp van At89c51 maar met veel problemen met betrekking tot geluid gegenereerd door transformatoren en andere componenten in het systeem

Ik denk dat u het zelfde probleem met andere microcontroller.In plaats van op zoek naar andere microcontroller, ik denk dat het beter
is om de ruis immuniteit van uw ontwerp, bijvoorbeeld een goede PCB lay-out.Ten eerste moet je weten waar het geluid uit.Als je kan delen meer uw aanvraag, waarschijnlijk de gebruikers in deze raad zal u enkele goed idee over hoe het verbeteren van uw ontwerp.

een paar jaar gaan we worstelen was met de pic reset probleem (een 200W UPS aanvraag) ... het was mijn eerste experiment en i schuld pic MCU ....
en in verschillende fora Ik vroeg aan mensen die MCU ik moet gebruiken in lawaaierige omgevingen ....
en mensen die goed experiment precies gezegd wat gezegd nicleo ... er is geen verschil beetween ze maar sommige MCU's heeft goede weerstand tegen lawaai .... ST MCU's een van hen Volgens mijn oude onderzoek (ook Toshiba) ... bu waarschijnlijk extra voorzorgsmaatregelen (PCB's, plaatsing, enz.) kunt u uw MCU ....
en we hebben net ons probleem opgelost veranderende PCB ontwerp:)
en mijn idee over pic compleet veranderd ....

Hoi,
Zelfs heb ik geconfronteerd veel lawaai gerelateerde problemen met 89C51 MCU's.De belangrijkste redenen voor deze slechte voeding filteren en ontkoppeling en het gebrek aan vaste grond vliegtuigen op PCB's.Ik ontwerp mijn PCB's met koper gegoten gebieden als grond vliegtuigen en het gebruik ferriet spoelen / kralen en ontkoppeling condensatoren waar nodig op vermogen (Vcc / Vdd) tracks.
- Vermijd lange tracks op PCB's, tenzij het absoluut noodzakelijk is.In dat geval gebruik ontkoppeling condensatoren tussen.
- Don't make loops van tracks.Dit gebeurt meestal met redenen waardoor Aardlus formatie.

salam:
Ik denk dat je moet gebruiken Fradai weg of ik denk dat je moet gebruiken pic micro het is goed voor het geluid

U kunt elke microcontroller u willen, ze zijn allemaal gelijk.Het is u die heeft te zorgen voor omstandigheden waarin deze micro zal werken.
In de industriële toepassing is het redelijk belangrijk voor afzonderlijke hoogspanningsleidingen (GNDs en VCCS) tussen analoog en digitaal, digitale en digitale enz.
soms betaalt voor het gebruik van de DC-DC converters, soms is het voldoende om het gebruik van kleine smoorspoelen (0,5 - 50uH) op zowel 5 V en GND en ontkoppeling condensatoren.
Ook nooit relais op interne reset schakelingen (externe dop interne weerstand ...).Gebruik altijd goede macht monitor / reset IC ......en wordt u uit de problemen!

Ik denk te weten het lawaai afkomstig uit geleiding of straling.Als geleiding, voeg ruis filter zoals ontkoppeling pet, ferrietstaaf bijten etc. Als afkomstig uit radation, verplaatsen de gevoelige component weg van de geluidsbron, afscherming, enz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back