micro controller vergelijking met FPGA en DSP

M

m_pourfathi

Guest
Kan iemand mij informatie en documenten over de voordelen en nadelen, gebruiken en vergelijking van FPGA's, microcontrollers en DSP's?

Ik weet alleen DSP s zijn veel sneller en ze zijn effectief op hoge snelheid kwesties realtime zoals video bewerking ...

Maar ik zou graag een beter antwoord hebben als iemand helpt ...

Als u MicroBlaze zachte processor kan gebruiken via FPGA dan FPGA is een goede bron.Door het gebruik van processoren kunt u uw product cyclus tijd.Maar geen enkele manier het moeilijk is om processors te gebruiken waar u nodig parallelle verwerking en in geval van complexe berekeningen is het raadzaam om processors te gebruiken.
FPGA met MicroBlaze processor kan doen beide parallelle verwerking, maar ook complexe berekeningen (floating point operations).

Microcontroller en DSP hebben algemene architectuur, die kunnen worden gedifferentieerd is basisblokken zoals ALU-, bus-unit en interfaceing Dus op met specifice functionaliteit

Als u wilt deze microcontroller programma dan u nodig hebt om de architectuur grondig te leren kennen.Dan en dan alleen is het mogelijk om de programma's te branden.

Als u de FPGA ziet, kunt u het programma ze zonder na te denken over wat er in zit.Dit kan gedaan worden op een zeer laag niveau van toepassingen.Maar als je doet wat complecated aanvraag vervolgens met kennis over de interne architectuur zal worden toegevoegd voordeel.

Wat ik heb geschreven is erg basic differance.

Voor details kijk op er archtectural diferance.U krijgt uw antwoord

GCK wrote:

Microcontroller en DSP hebben algemene architectuur, die kunnen worden gedifferentieerd is basisblokken zoals ALU-, bus-unit en interfaceing Dus op met specifice functionaliteitAls u wilt deze microcontroller programma dan u nodig hebt om de architectuur grondig te leren kennen.
Dan en dan alleen is het mogelijk om de programma's te branden.Als u de FPGA ziet, kunt u het programma ze zonder na te denken over wat er in zit.
Dit kan gedaan worden op een zeer laag niveau van toepassingen.
Maar als je doet wat complecated aanvraag vervolgens met kennis over de interne architectuur zal worden toegevoegd voordeel.Wat ik heb geschreven is erg basic differance.Voor details kijk op er archtectural diferance.
U krijgt uw antwoord

Is het niet beter om DSPs gebruik in gecompliceerde berekeningsmethoden processen zoals video-of audio-codering?Ik de codering niet gebeurt parallel.
Hoe zit het met micro-controllers?wat is precies het verschil tussen de DSP's en micro-controllers?Mijn gok is DSP's kan een paar zeer gecompliceerde berekeningsmethoden taken doen, maar micro-controllers veel robuuster dan DSP's bij de vergelijking van de taken die zij kunnen doen, maar met minder rekenkracht.Heb ik gelijk?
Ik waardeer jullie me kunnen geven en het voorbeeld van een systeem voor communicatie, zoals de bron deel, encoder, decoder, modulatie blokkeren en mij vertellen welk deel wordt uitgevoerd op FPGA, DSP of micro-controllers, dat zou zeer nuttig zijn.

m_pourfathi wrote:

Is het niet beter om DSPs gebruik in gecompliceerde berekeningsmethoden processen zoals video-of audio-codering?

FPGA, DSP, MCU zijn verschillend en ze hun specifieke functie.
FPGA gebruikt voor Prototyping in IC ontwerpen en zo laag Productie ASIC
Het heeft een parallelle (niet opeenvolgend) aangeboren dus het heeft een aanvraag
,....

DSP meer krachtige instructie die berekeningen sneller kan uitvoeren.
Zo kan het een vermenigvuldigen instructie waar het een vermenigvuldiging kan doen in een klokcyclus.Een ander voorbeeld kan doen data array proces vaak gebruikt in DSP-algoritme / math.
FPGA is nog sneller wanneer de bovengenoemde soort proces moeilijk is bedraad, in plaats van synchroon met de klok cyclus.Resultaat is een stuk sneller.Je kunt je voorstellen dat het de logische poorten die we leren in de digitale elektronica.De tijd tussen de input en output is bijna instant.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back