F
fgomezp
Guest
Hoi,
Ik ben nieuw HSPICE en digitale circuit design op transistor-niveau.Ik probeer het genereren van de VTC (Voltage Overdracht Karakteristiek) van een 6T SRAM-cel.Hier is mijn gesimuleerd netlist,
MM5 q q-comp vdd vdd PMOS W = 6 L = 2 GEO = 0
MM1 q q-comp GND GND NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
Comp MM6 q-q vdd vdd PMOS W = 6 L = 2 GEO = 0
MM2 q-q comp GND GND NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
MM4 q-comp W b-comp Gnd NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
MM3 b W q Gnd NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
De beste manier die ik kan bedenken is om de twee bitlines (b en b-comp hierboven) met een cyclus van een driehoek functie een meting van de output met een trans-analyse te stimuleren.Nu ben ik niet zeker of dit is 100% correct als de VTC moet worden verkregen via DC analyse.Maar ik weet niet hoe je een DC-analyse die zou geven mij de VTC wilde doen.Alle hulp / hint zou echt gewaardeerd worden.
Bedankt,
Fernando.
Ik ben nieuw HSPICE en digitale circuit design op transistor-niveau.Ik probeer het genereren van de VTC (Voltage Overdracht Karakteristiek) van een 6T SRAM-cel.Hier is mijn gesimuleerd netlist,
MM5 q q-comp vdd vdd PMOS W = 6 L = 2 GEO = 0
MM1 q q-comp GND GND NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
Comp MM6 q-q vdd vdd PMOS W = 6 L = 2 GEO = 0
MM2 q-q comp GND GND NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
MM4 q-comp W b-comp Gnd NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
MM3 b W q Gnd NMOS W = 3 L = 2 GEO = 0
De beste manier die ik kan bedenken is om de twee bitlines (b en b-comp hierboven) met een cyclus van een driehoek functie een meting van de output met een trans-analyse te stimuleren.Nu ben ik niet zeker of dit is 100% correct als de VTC moet worden verkregen via DC analyse.Maar ik weet niet hoe je een DC-analyse die zou geven mij de VTC wilde doen.Alle hulp / hint zou echt gewaardeerd worden.
Bedankt,
Fernando.