Meting van het verlies in de kabel met een hoge VSWR

J

jkkpohl

Guest
Is een vertrouwd met hoe te meten kabel verlies in een hoog VSWR milieu?De verliezen zullen stijgen als gevolg van verhoogde huidige staande golven maar mijn methode om een directionele koppeling aan de input-en output-uiteinde van de kabel niet weerspiegelen dat.

Wat je nodig hebt is een staalkabel meter, dit zal doen toekomen en die macht ...........en als je de antenne heeft een hoge VSWR je moet stoppen met het gebruik en afstellen voor een lagere staalkabel ......google zoeken krijgt u tal van ideeën ...........U dont zeggen hoe vaak u werkt.Laat het me weten, ik kan al de gegevens die u nodig hebt ............

Dit is een gemeenschappelijk probleem.Omdat uw kabel heeft een hoog rendement verlies (I, sorry ik kan niet denken in VSWR), uw inbreng directionele koppeling trekt aan een mengsel van vooruit en terug te vinden spanning.Als deze kunnen worden in-of uitzoomen van fase afhankelijk van de reflecties ontvangen, je resultaten worden zinloos.

De oplossing is het gebruik van een directionele koppeling met hogere directiviteitsfunctie, beter dan 40dB als je kan vinden.

Ik heb kenmerkt deze directionele koppelingen te hebben heel goed directiviteitsfunctie op het netwerk analyzer.Met een korte of open de koppeling factor verandert niet meer dan een paar tienden van een dB.Ik heb eigenlijk "load getrokken" de output belasting en nog bereikt niet slechter dan een paar dB fout voor een groot locus van de output impedanties.

Het interessant op te merken dat in een hoge VSWR situatie dat de directionele koppeling kunnen moeite hebben met het incident te scheiden uit weerspiegeld spanningen.Ik ben in overweging om de directe spanning of misschien een piek vermogen metingen met een hoge impedantie sonde plaats.

Wat bedoel je voor "kabel verlies"?Misschien is het verlies als gevolg van de kabel verdwijnen?Het verlies te wijten aan de macht is de dissipatie die is genoteerd op de catalogi en informatiebladen.

De disspipation verlies is 1/Available Gain (verandering ondertekenen indien dB).

Met VNA, verzamelen Spar, dan met een simulator berekent Beschikbaar Gain.

Als u een SNA, is er geen nauwkeurige formulering, maar om praktische zaken die u van toepassing kunnen zijn:

Gav ≈ | Insertion Gain | / (1 - | BRL |) [gebruik nummers!Niet dB!]
BRL = Return Loss prullenmand in frequentie over ten minste 1 ribbeling cyclus.

Om het resultaat te controleren, Gav vs freq, moeten een functie als:

Gav = C0 * Freq ^ 0,5 C1 * Freq

en C0, C1 moet constant in de frequentie.

Veel kabels industrieën, zoals Huber Suhner geeft de C0, C1 coëfficiënten voor de meeste coax kabels.

Ik denk dat ik zie wat jij zegt: "Als er sprake is van een grote staande golf op de kabel, je denkt dat het vermogen verlies groter zal zijn omdat er een grote spanning punt ergens daar en op dat punt V ^ 2 / R, waarin R kabel weerstand, wordt groter. "

Maar ik denk dat je kan denken onjuist.U verzendt het uitschakelen van de kabel aan de lading.Op de lading, enkele bevoegdheid gaat, en enkele macht weerspiegelt uit (terug naar de bron).Dus de kracht die gaat naar de belasting is wat je probeert te trasfer.Het maakt niet uit op alle als de teruggekaatste energie verwarmt vervolgens de kabel op de terugkeer (zoals in een grote staande golf), of als het wordt opgenomen in de bron of andere manier.In beide gevallen dezelfde vooruit reizen golf macht werd overgedragen in de lading.Met andere woorden, de reis vooruit en achteruit reizende golven zijn onafhankelijk, dus het feit dat er sprake is van een grote omgekeerde reizen golf verandert niets aan het doen reizen golf op geen enkele manier.Hetzelfde vooruit reizen golf macht incident op de lading.De kabel verlies voor de termijntransactie reizen golf is onafhankelijk van indien er sprake is van een grote omgekeerde reizen golf (Permanent golf, of hoge VSWR) of niet.

Dus het lijkt mij dat de kabel verlies gemeten in een afgedekte meetsysteem is hetzelfde verlies dat u ervaring in het leveren van stroom aan de ingang van de belasting.

Ik begrijp uw perspectief ook omdat ik een keer ging die lijnen en vervolgens betwijfelde mijn logica.Uw voorstel is niet alleen geldig voor de eerste ronde te bereiken van de belasting?Daarna, en spoedig daarna, de permanente golf is gevestigd en deze verliezen zou worden gezien voor alle furture invallende golven.Nadat alle staande golven zijn te danken aan de constructieve en destructieve interferentie van de combinatie van golven en niet alleen de teruggekaatste golf.

Sorry, maar ik speel duivels advocaat een beetje gewoon, dus ik kan zeker zijn van de analyse voor dit probleem.

U kunt een trippel reizen, etc. Maar het is een zeer ongewone toestand.De meeste mensen hebben een bron, die is afgestemd op de transmissie lijn, maar hebben een belasting (zoals een antenne), dat is niet goed afgestemd.In dat geval zijn er slechts twee golven reizen over de lijn, de voorwaartse richting van de belasting, en het omgekeerde weerspiegeling off van de lading.Het omgekeerde golf wordt geabsorbeerd wanneer het eindelijk bereikt de afgedekte bron.De staande golf is samengesteld uit alleen de voor-en gereflecteerde golven, en waar zij op constructieve en destructieve optellen.

Zelfs als u een ongeëvenaarde bron, is er een reflectie coëfficiënt van veel minder dan 1 (of het niet zou zijn geweest van een zeer goede bron), dus de trippel reizen golf zou zijn klein, zo niet nul.

biff44 schreef:

U kunt een trippel reizen, etc. Maar het is een zeer ongewone toestand.
De meeste mensen hebben een bron, die is afgestemd op de transmissie lijn, maar hebben een belasting (zoals een antenne), dat is niet goed afgestemd.
In dat geval zijn er slechts twee golven reizen over de lijn, de voorwaartse richting van de belasting, en het omgekeerde weerspiegeling off van de lading.
Het omgekeerde golf wordt geabsorbeerd wanneer het eindelijk bereikt de afgedekte bron.
De staande golf is samengesteld uit alleen de voor-en gereflecteerde golven, en waar zij op constructieve en destructieve optellen.Zelfs als u een ongeëvenaarde bron, is er een reflectie coëfficiënt van veel minder dan 1 (of het niet zou zijn geweest van een zeer goede bron), dus de trippel reizen golf zou zijn klein, zo niet nul.

WHAT IF YOU ARE LOOKING is het meten van de SWR,
hebt u een Directional COUPLER.
U sluit de kabel aan op de signaalbron en aan het eind van de kabel sluit u een terminator (weerstandsbelasting met de impedantie van de signaalbron) (ex 50 ohm).
Dan is het stroomverbruik terug te vinden en hebben de staalkabel.Toegevoegd na 2 minuten:Sorry dat ik vergat gezegd dat voor het meten van de kabel verlies je moet aansluiten op het einde van de kabel een kortsluiting terminatorsequenties.
U meet de directe macht en de macht terug te vinden en het verschil tussen beide is de kabel verlies.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back